Skip to content

מסתמן ניצחון לראש הממשלה גוזמאו בבחירות בטימור המזרחית

ראש ממשלת טימור המזרחית, קסאנאנה גוזמאו, מוביל בספירת הקולות בבחירות לפרלמנט שנערכו בסוף השבוע באחת המדינות הצעירות והעניות בעולם מאת אורי קציר   ראש ממשלת מזרח טימור, קסאנאנה גוזמאו, ימשיך ככל הנראה בתפקידו. כך עולה מספירת הקולות הבוחרים באי. מפלגת המרכז-שמאל שבראשה הוא עומד, "הקונגרס הלאומי לשיקום טימור" (CNRT), זכתה לתמיכתם של 36.11 אחוזים מקולות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש ממשלת טימור המזרחית, קסאנאנה גוזמאו, מוביל בספירת הקולות בבחירות לפרלמנט שנערכו בסוף השבוע באחת המדינות הצעירות והעניות בעולם

מאת אורי קציר

 

להשקיע בתשתיות ולייצב את המשטר. קסאנאנה גוזמאו (מקור תמונה: ויקיפדיה).

ראש ממשלת מזרח טימור, קסאנאנה גוזמאו, ימשיך ככל הנראה בתפקידו. כך עולה מספירת הקולות הבוחרים באי. מפלגת המרכז-שמאל שבראשה הוא עומד, "הקונגרס הלאומי לשיקום טימור" (CNRT), זכתה לתמיכתם של 36.11 אחוזים מקולות הבוחרים. זאת, לאחר שנספרו כבר 95 אחוזים מקולות הבוחרים. מפלגת השמאל שבאופוזיציה, פרטילין, קיבלה את תמיכתם של 30.09 אחוז מקולות הבוחרים. ואילו המפלגה הדמוקרטית, החברה גם בקואליציה השלטת, זכתה לתמיכת 10.56 אחוזים מן הבוחרים בלבד. 

בשלב זה טרם הוברר בכמה מושבים בפרלמנט זכתה כל אחת מהמפלגות, אבל על פי התוצאות המוקדמות ראש הממשלה גוזמאו יוכל להמשיך לשלוט בעזרת הקואליציה הקיימת. התוצאות הסופיות תפורסמנה בהמשך השבוע.

גוזמאו, דמות כריזטמטית וגיבור המאבק הטימורזי לעצמאות משלטון אינדונזיה, נאבק במטרה לשמור על תפקידו כראש ממשלה. מפלגתו התמודדה בבחירות עם מצע שכלל הבטחות להשקעות ארוכות טווח בבניית תשתיות לאומיות כמו כבישים, מים וחשמל. מפלגת האופוזיציה העיקרית, פרטילין, קראה לחלק את הכנסות הנפט במטרה להגדיל את ההכנסה ואת רמת החינוך במדינה.

הבחירות נחשבות כמבחן מכריע ליציבותה של מזרח טימור ובמידה רבה יקבעו האם המדינה, שרק במאי חגגה עשור לעצמאותה, תוכל להשתחרר מנוכחותם שלפקחי האו"ם השוהים בה עם תום המנדט שלהם בסוף 2012. סימנים מעודדים כבר ניכרים מהתגובות הבינלאומיות לבחירות. משקיף זר אמר כי הבחירות התנהלו כהלכה, בצורה הוגנת וללא אלימות.

חבר הפרלמנט הניו זילנדי, פיל גוף, המעורב בחייהם הפוליטיים של הדמוקרטיה הצעירה, הוא אחד מחמישה חברי פרלמנט שהגיעו לשמש כמשקיפים בבחירות, שהן הראשונות הנערכות בטימור מאז הסתלקה אינדונזיה משליטתה בה. גוף הבהיר כי במידה רבה המבחן לתקינות הבחירות יהיה הדרך בה מקבלת המפלגה המפסידה את תוצאותיהן. גוף הסביר כי על אף החשש שגורמים מיליטנטיים יפעילו אלימות כדי להשפיע על תוצאות הבחירות, נראה כי העם בטימור מאס בהתנהלות האלימה והוא רוצה להתקדם לעתיד טוב יותר. גוף, שזהו ביקורו העשירי במזרח טימור, שהה במדינה גם ב-1999, שעה שבעקבות משאל העם על עצמאות המדינה התחולל גל של אלימות, וכן במהלך האירועים האלימים שהתחוללו ב-2006. "זו הפעם הראשונה שראיתי את הנורמליות שולטת ברחבי הארץ", סיכם את מערכת הבחירות האחרונה.

1 Comment

  1. דן
    8 ביולי 2012 @ 8:52

    היי,גם לנו יש ראש ממשלה גוזמאי

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן