Skip to content

בדיקת ה-DNA הוכיחה: האסיר יושב כבר 32 שנה בכלא על לא עוול בכפו

אנדרה דייוויס, תושב שיקאגו, שוחרר לאחרונה מכלאו לאחר שבדיקת DNA הוכיחה כי לא ביצע את האונס והרצח שבגינם נשלח למאסר עולם מאת אורי קציר מדי פעם אנו שומעים על סיפורים הקשורים באסירים שחפותם הוכחה לאחר שנים ארוכות שישבו בכלא לאחר שהורשעות בפשע שלא ביצעו. אבל דומה כי המקרה של אנדרה דייוויס קיצוני במיוחד. דייוויס ריצה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אנדרה דייוויס, תושב שיקאגו, שוחרר לאחרונה מכלאו לאחר שבדיקת DNA הוכיחה כי לא ביצע את האונס והרצח שבגינם נשלח למאסר עולם

מאת אורי קציר

מדי פעם אנו שומעים על סיפורים הקשורים באסירים שחפותם הוכחה לאחר שנים ארוכות שישבו בכלא לאחר שהורשעות בפשע שלא ביצעו. אבל דומה כי המקרה של אנדרה דייוויס קיצוני במיוחד.

דייוויס ריצה מאסר עולם לאחר שהורשע באונס וברצח מזעזעים של בריאנה סטיקל, פעוטה בת שלוש, בשנת 1980. לאחר שנמצאה גופת הפעוטה בעיירה ראנטול, נעצר דייוויס, אז בן 18 בלבד, הובא למשפט, הורשע ונשלח לבלות את כל חייו בכלאטאמס שבדרום אילינוי. הכלא הזה נחשב לאחד השמורים והמאובטחים ביותר בארצות הברית, והאסירים הכלואים בו – לבעלי דרגות סיכון גבוהות מאוד.

דייוויס, כיום בן 50, טען כל העת כי הוא חף מפשע, אך איש לא האמין לו. הוא לא ויתר, ולאחר שגילה כי בידי המשטרה נמצא DNA שהתגלה במקום הרצח ושאינו שייך לו, ערער שוב. במרץ השנה פסק בין הדין לערעורים של אילינוי כי יש לערוך לו משפט חוזר. ואולם, ביום שישי הודיעה התובעת המחוזית, ג'וליה ריץ, כי החליטה לבטל את האישומים נגד דייוויס. לדבריה, היא עשתה זאת לא בגלל הראיות העולות מבדיקת ה-DNA, אלא בשל הקושי לנהל משפט בתיק הזה אחרי 32 שנה, כשמרבית העדים אינם בין החיים או שאינם כשירים לעדות. שעות ספורות לאחר מכן שוחרר דייוויס מן הכלא.

המרכז להרשעות שגויות, גוף העוקב אחר פסיקות מסוג זה וממוקם באוניברסיטת נורת'ווסטרן, מסר כי דייוויס הוא אחד מ-42 אסירים שחפותם הוכחה בעקבות בדיקות DNA באילינוי – והוא ריצה את עונש המאסר הארוך מכולם.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן