Skip to content

הממשלה החליטה: יואץ קצב העלאת בני הפלאשמורה לישראל

עוד הוחלט לתגבר ולתקצב פרויקטים לעידוד העלייה והקליטה, שבגלל מגבלות תקציביות היה חשש לעתידם. ההחלטה מסדירה את השותפות בין הסוכנות היהודית, המתרכזת בהגדלת העלייה, לבין הממשלה, שלקחה אחריות על העולים מרגע נחיתתם בארץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קצב העלאתם לישראל של בני הפלשמורה – יואץ. כך החליטה הבוקר הממשלה.

על פי התכנית, יוגדלו מכסות הבאתם של העולים במטרה להעלות את כל 2,200 בני הפלשמורה – לכל המאוחר עד סוף מרץ 2014. כן ייעשה מאמץ להעלות את מרבית העולים סמוך לפתיחת שנת הלימודים, כך שיוכלו להתחיל אותה יחד עם תלמידי ישראל. בנוסף, במטרה לסייע בקליטתם של העולים, ייפתח מרכז קליטה ב"איבים" כבר בספטמבר השנה, בעלות של כ-17 מיליון שקל.

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, אשר יפקח על הבאת העולים, ציין כי לשם ביצוע ההחלטה – כל מקום פנוי במרכז קליטה בישראל יאוכלס בעולים. "עלינו לפעול להבאת כל בני הפלשמורה לישראל ולסגור את מחנה העולים בגונדר מוקדם ככל האפשר".

ממתינים לעלייה (צילום מתוך סרטון של הסוכנות בגונדר)
ממתינים לעלייה (צילום מתוך סרטון של הסוכנות בגונדר)

החלטה נוספת הנוגעת לעלייה ולקליטה: הממשלה תתגבר ותתקצב פרויקטים לעידוד העלייה והקליטה, בתחום החינוך, בעלות כוללת של 40 מיליון שקל – ובכך תבטיח את המשכיותם של פרויקטים משותפים עם הסוכנות היהודית, שבגלל מגבלות תקציביות היה חשש לעתידם. ההחלטה מסדירה את השותפות בין הסוכנות היהודית, המתרכזת בהגדלת העלייה לבין הממשלה, אשר לוקחת אחריות על העולים מרגע נחיתתם בארץ.

במסגרת זו תתמוך הממשלה במינהל הסטודנטים, המעניק מלגות לעולים חדשים ומהווה הכלי המשמעותי ביותר לעידוד עליית צעירים יהודים לישראל. בשנים האחרונות סייע המינהל לכ-6,500 סטודנטים בשנה, מתוכם כשליש יוצאי אתיופיה, והוא גורם משמעותי לעלייה בהחלטתם של צעירים הזכאים לפי חוק השבות לעלות לישראל. על פי ההחלטה, תקצוב הפרויקט יבוצע באופן מיידי כדי לא לפגוע בהרשמה ובפתיחת שנת הלימודים עבור סטודנטים עולים. בנוסף, תתמוך הממשלה בכ-90 אולפנים ללימוד עברית, ובארבעה כפרי נוער המופעלים על ידי משרד החינוך ומאוכלסים ברובם על ידי חניכים עולים בסיכון.

בתגובה, בירכה הסוכנות היהודית את הממשלה על ההחלטה, שאותה כינתה "היסטורית". בסוכנות אומרים, כי החלטת הממשלה היא חלק מתהליך המסדיר את תחום קליטת העלייה בארץ והיא משקפת את התכנית האסטרטגית של יו"ר הסוכנות, נתן שרנסקי, אשר מתרכזת בהגדלת העלייה של צעירי העם היהודי על ידי הבאתם לביקורים משמעותיים בישראל קודם עלייתם לישראל ועל ידי חיזוק זהותם היהודית ציונית ובחיזוק הקשר בין יהדות התפוצות למדינת ישראל.

"החלטת הממשלה תאפשר לסוכנות היהודית להרחיב ולהעמיק את התוכנית האסטרטגית ותאפשר לסוכנות היהודית להתמקד בהרחבת פרויקטים העוסקים במאבק בדה-לגיטימציה של ישראל, בשותפויות בין הקהילות בעולם לבין הקהילות בישראל, בהצלת יהודים בארצות מצוקה, בחיזוק הזהות היהודית והציונית ובהבאת ישראל לקהילות ברחבי העולם והבאת הקהילות היהודיות לישראל", אומרים בסוכנות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן