Skip to content

חיסול בכפר ג'לג'וליה. רצח נוסף בגל האלימות ביישובים הערביים

קבלן שישב סמוך לביתו נורה ונפגע קשה מרכב חולף שנמלט. הוא מת מפצעיו בבית החולים. בכפר ג'לג'וליה, כמו בישובים אחרים במגזר הערבי, מועלות טענות קשות כלפי אזלת ידה של המשטרה שאיננה נוכחת בישובים ולא פועלת לתפיסת כלי נשק רבים שנמצאים בידי תושבים ללא רישיונות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גוברת האלימות במגזר הערבי. האנא עבד אל ג'אסר, בן 37, תושב ג'לג'וליה, נורה למוות הלילה (שני) בסמוך לביתו. הנרצח פונה עצמאית לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם מת מפצעיו. מחקירה ראשונית עלה, כי הגבר, קבלן עצמאי, ישב על מדרכה סמוך לביתו. הוא נורה מרכב חולף שנמלט מהמקום. משטרת ישראל קיבלה קריאה על יריות בכניסה לישוב. כשהגיעו השוטרים למקום, הפצוע כבר פונה עצמאית והוחש לבית החולים. 

הטענה חוזרת על עצמה, המשטרה לא נוכחת במידה מספקת. נשק שנתפס בדיר חנא (צילום: משטרת ישראל)
הטענה חוזרת על עצמה, המשטרה לא נוכחת במידה מספקת. נשק שנתפס בדיר חנא (צילום: משטרת ישראל)

המשטרה החלה לחקור וסיבת הרצחו טרם ברורה. הנרצח הוא ללא עבר פלילי ואינו מוכר למשטרה. בחודש אפריל שעבר נורה למוות צעיר אחר  מג'לג'וליה. אחמד קטוואן (19), שעמד עם חברו שנפגע גם הוא מהירי ברגלו, סמוך למתנ"ס בישוב. שני הפצועים פונו לבית החולים בלינסון ושם מת קטוואן מפצעיו. מחקירת האירוע עלה, כי בקרב מספר בני נוער שעמדו במקום התגלע ויכוח, על רקע שתייה מרובה של אלכוהול, ואחד מהחבורה החל לירות באקדח שהיה ברשותו. שני צעירים בגילאי 27 ו-29, נעצרו ונחקרו במשטרת ראש העין.

בתקרית ירי אחרת, שאירעה בשבוע שעבר במגזר הערבי, נפצעה גננת בת 40, שנקלעה לתקרית ירי אחרת בכפר ג'אסר א-זרקא, הסמוך לתחנת הכוח ליד לחדרה. מהחקירה בעניין זה עלה, כי שני צעירים תושבי הכפר רבו ביניהם בעניין כספי. המריבה בין שניהם הפכה לקרב יריות פרוע באמצע הכפר. הגננת, שיצאה מביתה, נפגעה בראשה בעת ששהתה על מרפסת ביתה ואדם נוסף נפצע קל. שני הפצועים פונו לבית החולים רמב"ם בחיפה. המשטרה עצרה את שני החשודים.

ממשטרת ישראל נמסר אז, כי מדובר בסכסוך בין שתי משפחות (חמולות) ונדרשת כאן התערבות ההנהגה המקומית להביא לישוב הסכסוך. ראש הוועד המקומי בכפר ג'אסר א-זרקא אמר, כי הכתובת כתובה על הקיר זמן רב וכי איננו מופתע: "האירוע החמור הזה רק ממחיש עד כמה האלימות פושה בכפר וכל זה בגלל הזנחה פושעת של המשטרה".

בנצרת, בליל שבת האחרון, דקר קטין כבן 12 את שכנו בן ה-21, לאחר שהאחרון הקניט את אחותו. הנדקר פונה לבית החולים האנגלי במצב בינוני ובעקבות החמרה במצבו הועבר לבית החולים רמב"ם. אביו של הקטין החשוד בדקירה, פנה למשטרה ומסר את הסכין באמצעותה נדקר הקורבן. בנו נעצר ומעצרו הוארך אתמול על ידי בית המשפט בארבעה ימים. הלילה, לאחר הרצח בג'לג'וליה, נשמעו טענות קשות בקרב מנהיגים ביישובים הערביים. הדפוס זהה: הרבה נשק שנמצא באורח לא חוקי בידי תושבים, היעדר נוכחות משטרתית בישובים הערביים, וכל אלו מובילים להתגברות האלימות והפשע.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן