Skip to content

פיטר אוניל: ארכיב גם את הממשלה הבאה של פפואה גיניאה החדשה

ראש הממשלה המכהן של ממשלת האי הפאסיפי הגדול הודיע כי הוא סמוך ובטוח שיעלה בידו להרכיב ממשלה, לאחר שהוכרז רשמית כמנצח בבחירות. ראש הממשלה שהודח על ידו אשתקד נמצא בדרכו לקדנציה נוספת בפרלמנט, ונשבע לנקום במדיחו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
טוען לניצחון. ראש הממשלה פיטר אוניל (מקור תמונה: ויקיפדיה).

ראש ממשלת פפואה גיניאה החדשה, פיטר אוניל, הודיע כי הוא סמוך ובטוח שיעלה בידו להרכיב גם את הממשלה הבאה. זאת, לאחר שבתום הבחירות לפרלמנט שנערכו בארצו, הוכרז אוניל כמנצח. אוניל (46), העומד בראש קונגרס העם הלאומי (PNC), זכה בתמיכתם של 75 אחוזים מהמצביעים במחוז הבחירה שלו.

"בעשרת החודשים הסוערים האחרונים ה-PNC הנהיגה את הממשלה וסיפקה יציבות, כשהיא מניחה את היסודות לצמיחה כלכלית ולשיקום התשתיות שלנו, באמצעות הנהגת חינוך חינם, שירותי בריאות חינם ופרסום תוכנית לפיתוח תשתיות", הצהיר אוניל, "העם כמובן רוצה שהמדיניות הזו והתוכניות הללו יימשכו ולכן תמך במועמדי ה-PNC".

נציב הבחירות של פפואה גיניאה החדשה, אנדרו טראוון, אמר כי ספירת הקולות עודנה נמשכת בשמונה מתוך 22 מחוזות הבחירה במדינה, והוסיף כי היו דיווחים על מפרי סדר שניסו להפריע בתהליך הבחירות, כשחלקם פועלים בשירותם של מועמדים מסוימים. "לא נהסס להרחיק כל מפר חוק מקלפיות ההצבעה אם יעבור את הגבול ויפריע לתהליך הספירה", הודיע, "הבחירות טרם הסתיימו. נפנה לכל האזרחים כדי לוודא שהן חופשיות, הוגנות ובטוחות מתחילתן ועד סופן, ללא קשר להפרעות ולהפרות שהתרחשו כאן עד כה".

נשבע לנקום. ראש הנממשלה הקודם, סר מייקל סומארה (מקור תמונה: ויקיפדיה).

בעיר קאנדפ שבפרובינציית אנגה מוביל מנהיג מפלגת THE, דון פולי, שכיהן בעבר כסגן ראש הממשלה תחת אוניל. קאנדפ עמדה במרכזן של התרחשות אלימה בשבת האחרונה, שעה שאחד המפקחים על הבחירות נדקר למוות ואדם נוסף נפצע קשה על ידי בני אחד השבטים במארב מחוץ לעיר וואבאג. המשטרה המקומית דיווחה כי המארב היווה מעין פעולת תגמול לרצח אחר שהתחולל קודם לכן. הספירה בכל רחבי הפרובינציה הופסקה בגלל הרצח, וצפויה להתחדש היום.

תוצאות נוספות: סגן ראש הממשלה אחר בעבר, סם אבאל, המתמודד כעצמאי, מוביל במחוז הבחירה שלו בוואבאג. כך גם ראש הממשלה לשעבר, סר מייקל סומארה, המתמודד על המושב במחוז איסט ספיק, שאותו הוא מחזיק בפרלמנט כבר 44 שנים ברציפות. סומארה נשבע שאם יעלה בידו לחזור לשלטון, ידאג להשליך את אוניל לכלא. לשניים חשבון ארוך, וסומארה מבקש לנקום על הדחתו בידי אוניל בהליך פוליטי שנוי במחלוקת באוגוסט אשתקד, שאף הוכרז על ידי בית המשפט העליון של המדינה כבלתי חוקי.

הפרות סדר היו גם במחוז הבירה במדינה. דיווחים שונים סיפרו על סכסוכים שפרצו בין חברי ועדות קלפי, שהביאו להפסקת תהליך הספירה. בין השאר, דווח גם על העלאת קלפיות באש על ידי מתפרעים. טראוון סירב להתייחס לדיווחים הללו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן