Skip to content

להקה צ'רקסית מירדן תגיע השבוע לישראל

להקת "נאדי אלג'יל אלג'דיד" תופיע במסגרת פסטיבל צ'רקסי שיתקיים השבוע בכפרים הצ'רקסיים ריחאניה וכפר קמא בגליל. לצד ההופעות גם דוכני אוכל צ'רקסי מסורתי, מוסיקה צ'רקסית, ריקודים מסורתיים ותלבושות מרהיבות. מאת עירית רוזנבלום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

להקת צ'רקסית. שומרים על התרבות בקנאות לאורך השנים

להקת המחול הירדנית "נאדי אלג'יל אלג'דיד". שומרים על התרבות הצ'רקסית בקנאות לאורך השנים

בימים שבהם יש נתק כמעט מוחלט בין ישראל לירדן וגם התיירות משני הצדדים נתקלת בחשדנות ובחשש הדדיים, מגיעה לישראל להקת מחול מירדן, כדי להשתתף כאן בפסטיבל.

לא רבים מכירים את האוכלוסייה הקטנה והייחודית של כ-4,000 צ'רקסים, המתגוררים ברובם בשני כפרים בגליל: כפר כמא בגליל התחתון וריחאניה בגליל העליון. במסגרת הפרויקט לקידום התיירות הדרוזית והצ'רקסית בגליל, יזמה הרשות לפיתוח הגליל פסטיבל תרבות צ'רקסי, שיהווה הזדמנות נפלאה להציץ לתוך תרבות עתיקת יומין ומלאת מיסתורין הנמצאת בישראל.

הפסטיבל יתקיים השבוע בימים חמישי עד שבת (12-14 ביולי) בכפרים הצ'רקסים כפר קמא וריחאנייה.
הצ'רקסים מנסים באופן תדיר לשמר את זהותם וצביונם התרבותי הייחודי בארץ ובעולם, על רקע התפתחות התרבות המערבית. חלק מהמאמצים שלהם מוצאים ביטוי באמצעות להקות פולקלור צ'רקסיות של נערות ונערים צ'רקסים, התורמים מזמנם וממרצם על מנת ללמוד את רזי המחול הצ'רקסי. בכל מדינה בה חיים צ'רקסים, ישנן להקות ייצוגיות המהוות חלק משמעותי בהפצת המורשת הצ'רקסית ברחבי העולם.

במסגרת המופע המרכזי של אירועי הפסטיבל יופיעו שתי להקות צ'רקסיות אותנטיות, עם הריקודים הצ'רקסיים: הלהקה הירדנית "נאדי אלג'יל אלג'דיד", שהגיעה במיוחד לפסטיבל עם 57 רקדנים, והלהקה המקומית של כפר קמא "תיפסה" ביום חמישי במתנ"ס בכפר קמא ב-20.00 ובמוצ"ש בריחאניה גם כן ב-20.00.

סיורים בסמטאות הכפר

בשישי ובשבת ימשיך הפסטיבל במרכז המורשת הצ'רקסית בכפר קמא ומופעי ריקודים צ'רקסיים קצרים יתקיימו בשעות: 11:30 ו- 15:30.

המוזיאון בכפר קמא. משמרים את המורשת. צילום עירית רוזנבלום
המוזיאון בכפר קמא. משמרים את המורשת. צילום עירית רוזנבלום

בפסטיבל הופעות של הלקות צ'רקסיות מישראל וירדן, דוכני אוכל צ'רקסי מסורתי, מוסיקה צ'רקסית, ריקודים מסורתיים (ריקוד החיזור, ריקוד הלוחמים וריקודי הבנות) ותלבושות מרהיבות.

כמו כן, ניתן לסייר בסמטאות הכפר, לחוות את האווירה הייחודית והאותנטית בגרעין הישן בסיור רגלי או בסיור בכרכרה ולבקר במרכז למורשת התרבות הצ'רקסית (הביקור בתשלום). המרכז חושף את התרבות העתיקה בת אלפי שנים, שנשתמרה ומאפשר לחוות את אורחות חייהם של הצ'רקסים בארץ ובעולם.

בכפר  קמא ניתן להנות ממסעדות שמציעות למבקרים מאכלים צ'רקסים ואחרים וכן ניתן להשלים את החוויה הצ'רקסית באמצעות לינה בצימרים המפנקים של הכפר והשתתפות בסדנאות ופעילויות באזור.

לפרטים נוספים: http://www.jabel.org.il/.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן