Skip to content

פריצת דרך? מדענים גילו נגיף הקשור ל"מגיפה הקמבודית"

המגיפה הבלתי-מוכרת הדביקה עד כה 59 ילדים, ש-52 מהם מצאו בה את מותם. המאפיינים: חום גבוה ולאחריו הידרדרות מהירה של המערכת החיסונית בגוף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פריצת דרך בתחום המחקר הרפואי? מדענים הפועלים במטרה לזהות את המחלה שקטלה עד כה עשרות ילדים בקמבודיה גילו קשר בין המגיפה לבין וירוס הגורם למחלות קשות בידיים, ברגליים ובפה. על כך דיווח היום ארגון הבריאות העולמי (WHO).

לפחות 52 ילדים שגילם נע בין שלושה חודשים ל-11 שנים מתו בקמבודיה מאז אמצע אפריל באורח מסתורי ממחלה בלתי ידועה שפגעה ב-59 ילדים בסך הכול. כך מסרו היום ארגון הבריאות העולמי ושר הבריאות של קמבודיה בהצהרה משותפת.

תסמיני המגיפה המסתורית כוללים, בין השאר, חום גבוה, שלאחריו מגיעה הידרדרות מהירה במערכות החיסוניות. שיעור התמותה הגבוה בקרב הילדים גרם לגל חרדה גדול ברחבי קמבודיה.

תוצאות של בדיקות מעבדה שנערכו לאחרונה הראו "פרופורציה משמעותית של הדגימות שנבחנו ושנמצאו נושאות את הנגיף אנטרווירוס-71", נמסר בהודעה. הווירוס, הידוע בכינויו המקוצר E-71, ידוע כזן קטלני הפוגע בידיים, ברגליים ובפה. הנגיף נפוץ למדי במדינות אסיה, אבל נימה אסגארי, מומחה איראני לבריאות הציבור הפועל מטעם ארגון הבריאות העולמי בקמבודיה, אמר כי הוא אינו סבור שהוא נראה בעבר בקמבודיה.

אסגארי הסביר כי זיהוי הזן המסוים של הנגיף היה חיוני כצעד ראשון אבל סייג את עצמו באמרו כי נדרשות עדיין בדיקות נוספות כדי להבין אם הילדים שמתו במגיפה סבלו גם מווירוסים נוספים. "זהו ממצא משמעותי", קבע, "והוא מסיר לא מעט מהמסתורין מהמצב".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן