Skip to content

אהבה זה דבר מצחיק

ביקורת סרט / שי שגב "עד החתונה זה יעבור" היא קומדיה רומנטית קצת נמתחת וקצת קיטשית, אבל עם תובנות שעשויות לעניין בני זוג שנאלצים להתגבר על מכשולים בלתי צפוים בדרך למיסוד הקשר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ציון 7

הכל עניין של טיימינג. אמילי בלאנט וג'ייסון סיגל. באדיבות UIP" ו-"גלובוס גרופ"

אחד היסודות החשובים ביותר שבונים קומדיה טובה הוא תזמון. אבל גם רומנטיקה בהחלט יכולה להוסיף. "עד החתונה זה יעבור", תרגום מטאפורי לכותר (חמש שנות אירוסין – The Five-Year Engagement ), כולל את שניהם, ועל כן רובו של הסרט הוא קומדיה רומטית. 

עם זאת, הסרט מעט ארוך לסוגה זו, כ-124 דקות, ולפעמים העלילה קצת נמתחת, קיטשית או מוגזמת, אך נחמדות הגיבורים היא הערך הסלחני בעלילה.

מאחורי הסיפור עומד טום (ג'ייסון סיגל, "איך פגשתי את אמא"), בחור אמריקני המרוצה מעבודתו כסו-שף, המאוהב בויולט (אמילי בלאנט, "ויקטוריה הצעירה"), סטודנטית בריטית לפסיכולוגיה. הם נועדו האחד לשנייה, אך לא מצליחים למצוא מועד להתחתן.

יום אחד ויולט מקבלת הזדמנות לקריירה באחת מהמדינות הקרות בצפון ארצות הברית, וטום מחליט להתפטר מעבודתו המצליחה ולעבור לגור יחד איתה, אי-שם. לאט לאט טום רואה שאינו מגשים את עצמו והופך לרציני, רגשני וגם ביקורתי.

ויולט וטום חלמו על יום החתונה המושלם, אבל אז הם מתחילים לחשוב שאולי זה פשוט לא אמור לקרות. באמצעות ניסיונות הומוריסטיים הם מנסים לגלות אם הם נועדו להיות זוג ואת כל מה שצריך כדי לשרוד חמש שנות אירוסין.

רוב הקומדיות הרומנטיות דנות כיצד הזוג הכיר ולמד לאהוב את בן/בת הזוג. בסרט זה, הזוג כבר אוהב, אך לומד איך להישאר יחד ולהשאיר את מערכת היחסים טרייה ורלוונטית, גם אם צריך לשרוף גשרים, לעורר ציפייה ולוותר על קרובי משפחה בתהליך האירוסין הארוך.

הכימיה בין ויולט לטום נהדרת, מביאה את הצופים להזדהות עם הגיבורים בחלק מן הסצינות וניכרת אמינות במערכת היחסים ביניהם. דמותו של סיגל חביבה-מתקתקה ואילו בלאנט חכמה ויפה.

"עד החתונה זה יעבור" נכתב על-ידי ג'ייסון סיגל, השחקן הראשי, יחד עם ידידו ניקולאס סטולר, שגם ביים את הסרט. יש קטעים בהם הצחוק מעט מאולץ, אך המסגרת הכללית והרצון להצלחת הזוגיות בקרב באי הקולנוע, מוותרת ליוצרי הסרט לא מעט.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן