Skip to content

פרס נגד מסקנות ועדת אדמונד לוי: "ההתנחלויות יביאו לשינוי דמוגרפי מאיים"

בטקס האזכרה הממלכתית לבנימין זאב הרצל בהר הרצל, אמר הנשיא בפתח דבריו: "ההתנחלות הישראלית בשטחים המיושבים בצפיפות באוכלוסייה ערבית, שבאה בעקבות התקפתם עלינו, עלולה להביא לשינוי דמוגרפי מאיים - כלומר, לסיכון הרוב היהודי בארץ ישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ההתנחלות הישראלית בשטחים עלולה להביא לשינוי דמוגרפי מאיים – מדינה יהודית ללא רוב יהודי, ספק אם תוכל להישאר יהודית". כך מזהיר הערב נשיא המדינה, שמעון פרס, במה שנראה כתגובה על מסקנותיה של ועדת השופט אדמונד לוי – שקבעה כי יהודה ושומרון אינן שטח כבוש והמליצה להסדיר את מעמדם של כל המאחזים שנחשבו לבלתי חוקיים.

הנשיא פרס: ההתנחלויות והסכנה הדמוגרפית. (תצלום: מארק ניימן/לע"מ)
סיכון הרוב היהודי בארץ ישראל. פרס מניח זר באזכרה (תצלום: מארק ניימן/לע"מ)

בטקס האזכרה הממלכתית לבנימין זאב הרצל בהר הרצל, אמר הנשיא בפתח דבריו: "ההתנחלות הישראלית בשטחים המיושבים בצפיפות באוכלוסייה ערבית, שבאה בעקבות התקפתם עלינו, עלולה להביא לשינוי דמוגרפי מאיים – כלומר, לסיכון הרוב היהודי בארץ ישראל. מדינה יהודית ללא רוב יהודי, ספק אם תוכל להישאר יהודית. עצמאות לאומית בעולם הדמוקרטי מחייבת לשמור על רוב יהודי, וזהות לאומית בעולם רב תרבותי מחייבת לשמור על הייחוד הרוחני של העם היהודי".

הנשיא המשיך ואמר: "כאשר הרצל אמר "אם תרצו אין זו אגדה", כוונתו לא הייתה ויתור על האגדה, אלא להיפך. ללא רצון באגדה, כלומר בחזון, לא תוכל להתקיים מדינה יהודית. כלומר, שלא ניתן לקיים את היהדות ההיסטורית, ללא חזון היסטורי.  הרצל הציע לעמו חזון. חזונו של הרצל היה לטווח ארוך. לזמן שאינו זמני. מדינה יהודית חייבת להיות לאורך הימים מקלט בטוח לביטחונו של  היהודי ומרכז לחייו הרוחניים".

יו״ר מועצת יש״ע, דני דיין, אמר בתגובה לדברי הנשיא פרס: ״הסכנה היחידה שעומדת היום בפני מדינת ישראל כמדינה יהודית היא רפיון האמונה בזכותנו ההיסטורית על אדמתנו. מתמיה שהנשיא בחר לשלוף את נבואת היאוש הפוליטית שלו דווקא באזכרה לבנימין זאב הרצל – שהוא סמל לדבקות בחזון כנגד כל המייאשים ומרפי הידיים״.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן