Skip to content

ילדים לאירוויזיון: עליית מדרגה בסחרחרת הריאליטי

בתוך גל הריאליטי ותחרויות הזמר, החליטה רשות השידור להציב את הילדים בחזית ההסברה הישראלית. הרשות תשתתף מעתה בתחרות הארוויזיון לילדים.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ההחלטה לשגר ילדים לתחרות הזמר הבינלאומית נראית תמוהה במיוחד על רקע הטלטלה שעוברים הזמרים הישראלים הבוגרים המגיעים לתחרות האירוויזיון בשנים האחרונות. החלטה זו  אף מציפה את הדילמות סביב השתתפות בתכניות ריאליטי, ובעיקר כשמדובר בסכנות הכרוכות בחשיפת ילדים במסגרת תחרותית מסוג זה, שבה ממילא ההצבעות אינן תמיד ענייניות.

אירוויזיון הילדים (סמל התחרות עד 2007. צילום: ויקיפדיה)

 ועדת התוכן של מליאת רשות השידור אישרה בישיבה שערכה אתמול את השתתפות הרשות בתחרות האירוויזיון לילדים (אירוויזיון ג'וניור), שתתקיים השנה, זו הפעם העשירית, ב-1 בדצמבר באמסטרדם שבהולנד. התחרות היא האחות הצעירה של תחרות הזמר של האירוויזיון, שמשודרת ברצף מדי שנה מאז שנת 1956. מטרתה המוצהרת של התחרות היא לקדם כישרונות צעירים בתחום המוסיקה הפופולארית.
תחרות האירוויזיון לילדים –  JESC  הראשונה התקיימה בקופנהגן, דנמרק , בשנת 2003. כמו בארוויזיון, נבחרים הילדים הזוכים של התחרות בהצבעה טלפונית של הצופים מהמדינות המשתתפות בתחרות.

 הילדים, גילאי עשר עד חמש עשרה, מבצעים את השירים, פרי יצירתם המקורית (מלים ולחן),  בשפת המדינה שהם מייצגים. השירים בתחרות קצרים  ואורכם נע בין 2:30 ל-2:45 דקות.

יו"ר רשות השידור, ד"ר אמיר גילת אמר כי "משפחת תחרויות האירוויזיון של איגוד השידור האירופי (ה-EBU) מהווה נדבך חשוב בתפיסת שיתוף הפעולה הבינלאומי שבה אני דוגל. שיתופי פעולה שכאלה, בעיקר בתחום התוכן, מעלים את קרנה של רשות השידור כמו גם את זו של מדינת ישראל, ומהווים כלי יחסי ציבור מהמעלה הראשונה לחשיפה של התרבות הישראלית בעולם. לא אחת ציינו שגרירי המדינה שהפעילות של האמנים המגיעים להשתתף באירוויזיון משתווה לעבודה של חודשים או שנים מצדם מבחינה הסברתית, ואני בטוח שהעמקת שיתוף הפעולה בין רשות השידור לבין גופים בין-לאומיים בכלל וה-EBU בפרט תניב תכניות איכות לטובת ציבור הצופים בישראל."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן