Skip to content

רשות שדות התעופה תפצה תיירים שהותקפו במסוף אלנבי

אם ובנה, תיירים אמריקנים שהותקפו על ידי מאבטחי מסוף אלנבי כשביקשו לעבור את הגבול מישראל לירדן, יפוצו ב-170 אלף שקל. המאבטחים הכו את הבן ואיימו על האם כי אם לא תשתוק הם יירו בה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רשות שדות התעופה תשלם 170 אלף שקל לאם ובנה, תיירים מארה"ב, שהותקפו על ידי מאבטחי מסוף אלנבי,  כשביקשו לעבור את הגבול מישראל לירדן. כך קבע בית משפט שלום בירושלים, שקיבל תביעה נזיקית שהגישו השניים.

מסוף אלנבי
הרשויות לא נקטו אמצעים למניעת פגיעה כזו בתיירים תמימים. מסוף אלנבי

השניים, שהגיעו ארצה לבקר את משפחתם, עוררו חשד כי הם נושאים מטען חבלה והוכו על ידי מאבטחים במסוף תיירים מארה"ב, נוכח אי הבנה שאירעה. לטענתם, בכניסתם למסוף, הבן נשא בכיסו מכשיר לשמיעת מוזיקה כשאחת האזניות הייתה באוזנו והשנייה בחולצתו, כשלפתע התקרב אליו במהירות מאבטח, שהיה לבוש בבגדים אזרחיים, צעק עליו ואותת לו בידו.

הבן, שאינו דובר עברית או ערבית, לא הבין כי מדובר בו וגם לא הבין את הדברים שנאמרו. הוא  לא הגיב לצעקות, המאבטח שלח יד לכיסו, רץ אליו והשכיב אותו על הרצפה, אזק אותו והיכה בו. האם ניסתה לזעוק לעזרה ולהפריד בין בנה למאבטח, אלא שהמאבטח חבט בפניה והיא מעדה ונפגעה מברזלים שהיו במקום.

בכתב התביעה נטען עוד, כי המאבטחים המשיכו להכות את בנה ואיימו עליה כי אם לא תשתוק הם יירו בה. לטענתה, לאחר שהמאבטחים הבינו כי הם בסך הכל תיירים פשוטים, הובילו אותה ואת בנה לחדר צדדי, התנצלו בפניהם, נתנו להם מספר טלפון באמצעותו יוכלו להגיש תלונה, והזמינו להם מונית ליעדם.

האם הוסיפה, כי אכן הגישה יחד עם בנה תלונה במשטרה על אודות האירוע, אך התיק נסגר מחוסר אשמה, ולפיכך הגישו השניים תביעה נזיקית נגד רשות שדות התעופה,

בית המשפט קיבל כאמור את התביעה וקבע, כי גם אם מקור האירוע המצער הינו באי הבנה בין התובע לבין המאבטח וכי שני הצדדים פעלו בתום לב, אי אפשר לשאת תוצאה לפיה שני תיירים תמימים, נפגעו ונחבלו לאחר שנחשדו כמפגעים. בית המשפט ציין, כי במועד האירוע המצב הביטחוני היה קשה ומתוח, שכן כשבועיים לפני כן, שנת 2006,  נחטף גלעד שליט, וכי האפשרות לאירועי חבלה וטרור הינה מציאות יומיומית בישראל. לפיכך, המאבטחים לא נהגו ברשלנות או הפרו את כללי הביטחון והאבטחה הקיימים במקום.

עם זאת, קבע בית המשפט, יש להטיל אחריות על הרשויות האחראיות להפעלת המסוף, כיוון שלא נקטו אמצעים למניעת פגיעה שכזו בתיירים תמימים, כגון הצבת שלטים בנושא החזקת חפצים מסוימים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן