Skip to content

לאן נעלמו 220 מיליון דולר מכספי הלקוחות?

כנראה שערן מזרחי מסביון אינו היחיד שיודע להעלים כספי לקוחות • מסתבר שלקבוצת המימון פרגרגין בארצות הברית נותרו רק 5.1 מיליון דולר, לאחר שהצהירה כי היא מחזיקה ביותר מ-220 מיליון דולר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שבוע שעבר נתבשרנו, שהוגש 96 כתבי אישום כנגד ערן מזרחי, תושב סביון, לאחר שקיבל לידיו סכומי כסף גדולים כדי לנהל את השקעות לקוחותיו – ובפועל גנב את הכסף. למזרחי מיוחסות עבירות רבות של גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, משיכת שיק ללא כיסוי, זיוף מסמך בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף וכן ביצוע פעולות ברכוש אסור, כאמור בחוק איסור הלבנת הון. היקף עבירות הלבנת ההון שביצע מזרחי מסתכם בכ-250 מיליון שקל.

ראסל וואסנדורף, מנכ"ל החברה המואשם במעילה, צילום: אתר החברה
ראסל וואסנדורף, מנכ"ל החברה המואשם במעילה, צילום: אתר החברה

עתה, הרשויות בארצות הברית בודקות חברת השקעות משיקגו, בטענה שגם היא עסקה בהונאה, שימוש בכספי לקוחות, הלבנת הון ושימוש במסמכים מזויפים.

הגוף המפקח על המסחר הגיש תביעה כנגד קבוצת השקעות פרגרין, בטענה כי הצהירה כי היא מחזיקה בכ-220 מיליון דולר (כמעט מיליארד שקל) בכספי לקוחות, ובפועל החזיקה רק בכ-5.1 מיליון דולר (כ-20 מיליון שקל). לחברה קרוב ל-25,000 לקוחות פרטיים.

אחד מלקוחות פרגרין טען בראיון, כי "עם הגילוי הדבר, הכל נעשה מבחיל ומקומם".

סמליל החברה המציין, כי האיכות מתבטאת באנשים
סמליל החברה המציין, כי האיכות מתבטאת באנשים

התביעה מגיעה יום אחר אחרי שרשויות החוק בארצות הברית הורו לחברה לא לקבל יותר כספי לקוחות חדשים או וותיקים, להימנע ממסחר בכספי הלקוחות, או להשתמש בכספים נזילים. נטען, כי הצהרות החברה בחודשים האחרונים אינן נכונות, כפי שמתחייב על-ידי רשויות המסחר בארצות הברית.

מנכ"ל חברת פרגרין, ראסל ר. וואסנדורף, בן 64, הוא השם המרכזי המתנוסס על כתב התביעה כנגד החברה. שלשום ניסה וואנסדורף להתאבד, ולטענת צוות החקירה, הוא גם ניסה להעלים ראיות טרם ניסיון ההתאבדות, ואף להעביר רישומים בחברה על-שם בנו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן