Skip to content

דור אלון תפצה ב-6,000 שקל אדם על חיובי סרק בתדלוק

התובע תדלק באופן קבוע בתחנות דור אלון וגילה שמחיר החיוב עבור התדלוק "מתחיל לרוץ" עוד לפני שהדלק מוזרם מהמשאבה לרכב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עמידה על עקרונות צרכניים משתלמת: בית משפט לתביעות קטנות קבע כי חברת דור אלון תפצה ב-6,000 שקל אדם, שתדלק באופן קבוע בתחנות דור אלון בשנים האחרונות וגילה שמחיר החיוב עבור התדלוק "מתחיל לרוץ" עוד לפני שהדלק מוזרם מהמשאבה לרכב.

התובע רכש כרטיס ספידומט של דור אלון, שמקנה לו הנחה במחירי הדלק בתחנות התדלוק שלה. בתביעה טען, כי למרות שכל חיוב סרק שכזה עומד לרוב על סכומים זעומים, הרי שאלה הצטברו לאורך השנים, כשאין לו יכולת לדעת בכמה כסף מדובר, מאחר שהנתבעת לא העבירה לו תחשיבים מדויקים. עוד טען, כי באחת הפעמים קרה שחויב ב-60 שקל, בלי שהוזרם במשאבה דלק כלל, והנתבעת החזירה לו את הכסף.

להגנתה טענה דור אלון, כי הבעיה אכן קיימת, אך מדובר בבעיה כללית של המשאבות של כל חברות הדלק, וממילא העניין נדון כעת במסגרת תובענה ייצוגית שהוגשה בגין הבעיה, ולפיכך ביקשה שביהמ"ש לא ידון בתביעה, עד שהייצוגית תוכרע.

לגופו של עניין טענה, כי סכומי החיוב ביתר היו קטנים מאוד, לעיתים של אגורות ספורות, וכי התקלה מתרחשת מדי פעם ולא בכל תדלוק ותדלוק, ועל כן אין להטריח אותה לבדוק את החיובים המדויקים שנגבו מהתובע ביתר. לגבי המקרה שבו חויב התובע ב 60 שקל טענה, כי דובר בתקלה שונה ונקודתית.

בית המשפט  קיבל את התביעה, לאחר שקבע כי אין כל ספק כי במשך שנים חויב התובע ביתר נוכח הבעיה במשאבות הדלק של דור אלון. אף שהתובע לא יכול היה לכמת את הסכומים שבהם חויב.

"בית-המשפט לתביעות קטנות הוקם, בין השאר, כדי לקדם נורמות  של דיני הצרכנות. קשה לקבל בהבלגה מציאות שבה ברור שהתובע מחוייב חיובי יתר, אך הנתבעת מצפה ממנו שלא יכביד עליה בבירור היקפם, מפני שאינם גדולים", נכתב בפסק הדין. נקבע, כי על דרך ההערכה, ובהתחשב בכך שמדובר בתקלה שאירעה בהרבה עסקאות במשך שנים ובכך שהחישוב המדויק נמנע באשמתה, תפצה הנתבעת את התובע ב-5,000 שקל, וכן תישא בהוצאות משפט בסך 1,000 שקל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן