Skip to content

בכיר בחמאס: השיחות עם ישראל אינן מייצגות את הפלסטינים

בכיר בחמאס אינו שבע-רצון מחידוש השיחות עם ישראל ותוקף את מארחת השיחות, ירדן, שמנסה לדעתו ללכת בדרכי מצרים של מובארק. "הסוגיות שאותן הציג סאיב עריקאת,לישראל אינן מייצגות את שאיפותיו של העם הפלסטיני; השיחות - גלגל הצלה לישראל". מישהו אמר פיוס לאומי?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בכיר בחמאס אינו שבע-רצון מחידוש השיחות עם ישראל ותוקף את מארחת השיחות, ירדן, שמנסה לדעתו ללכת בדרכי מצרים של מובארק. "הסוגיות שאותן הציג סאיב עריקאת,לישראל אינן מייצגות את שאיפותיו של העם הפלסטיני; השיחות – גלגל הצלה לישראל". מישהו אמר פיוס לאומי?

מאת עידו וולקן

אסמאעיל אל-אשקר
אסמאעיל אל-אשקר

אסמאעיל אל-אשקר, סגן יו"ר סיעת "השינוי והרפורמה" המייצגת את חמאס במועצה המחוקקת הפלסטינית, גינה בהודעה תקשורתית את הפגישה הישראלית- פלסטינית שנערכה ביום ג', 3 בינואר, בעמאן בירת ירדן. אל-אשקר כינה את הפגישה "זלזול בזכויות הפלסטיניות ובעקרונות הפלסטיניים" וטען כי היא נועדה לשפר את תדמית ישראל בעולם ולהגיש לה "גלגל הצלה". הוא הטיל את האחריות לכך על הרשות הפלסטינית וקרא לה לחדול מן הפגישות, בהדגישו כי הפגישה התנהלה "מחוץ למסגרת לאומית, בייחוד לאחר צירוף חמאס לאש"ף".

אל-אשקר הוסיף כי הסוגיות שאותן הציג סאיב עריקאת, בכיר ברשות הפלסטינית, לקוורטט ולישראל, דהיינו סוגיות המים, הביטחון, ההתנחלויות והמקומות הקדושים, אינן מייצגות את שאיפותיו של העם הפלסטיני.

אל-אשקר תקף חזיתית את הירדנים ואמר כי הם "מנסים לחקות את המשטר המצרי המובס, ובשל כך מובילים הסדר מדיני כושל". הוא קרא לכל הפלסטינים, המוסלמים והערבים להילחם בישראל שכן "המצור, הבידוד, והמלחמה (נגד הפלסטינים), אינם מהווים סכנה לעם הפלסטיני לבדו אלא לאומה הערבית והמוסלמית כולה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן