Skip to content

בעקבות זיכוי אולמרט הפרקליטות תבחן ההשלכות על תיק הולילנד

ראש הממשלה לשעבר קם הבוקר עם יותר מ-500 מסרוני ברכה וגל של מברכים ואמר כי ישן היטב. גם אבו מאזן התקשר לברך. רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה: "מי שעוסק בתיק הזה יבחן, כמו שהוא מחויב לעשות, האם בפסק הדין שניתן אתמול יש השלכות לגבי פרשת הולילנד... אם יש השלכות, כך ייעשה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בהתייחסו לפרשת הולילנד, שמתבררת עתה בבית המשפט המחוזי בת"א, אמר היום (רביעי) רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, שהוא איננו עוסק בפרשת הולילנד ולא מכיר את ההליך, "אבל אני משוכנע שמי שעוסק בתיק הזה יבחן, כמו שהוא מחויב לעשות, האם בפסק הדין שניתן אתמול יש השלכות לגבי פרשת הולילנד… אם יש השלכות, כך ייעשה. זו חובתנו בכל תיק ותיק, גם כשמדובר בפרשת הולילנד".

אולמרט בצאתו מבית המשפט (צילום: you tube)
אולמרט בצאתו מבית המשפט (צילום: you tube)

פרקליט המדינה, משה לדור, התייחס לסוגיה זו ואמר אתמול: "משפט זה לא משפיע על משפט אחר. אני לא ער לאיזשהו קשר, אבל נלמד את ההכרעה היום. אנחנו הבאנו את זה לבית המשפט על מנת שבית המשפט יכריע. אין קשר בין שני המשפטים".

"כשאדם מכיר את האמת, הוא יכול לישון טוב", אמר הבוקר ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט. אולמרט התעורר הבוקר ליום עמוס במברכים לרגל זיכויו אתמול ממרבית סעיפי האישום נגדו בפרשיות טלנסקי וראשון טורס בבית המשפט המחוזי בירושלים. אולמרט יצא אל העיתונאים וסיפר כי קיבל יותר מ-500 מסרונים שטרם הספיק לקרוא. הוא הוסיף כי היה נחמד לקבל שיחת ברכה מיו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שצלצל אליו אמש לברכו באופן אישי.  

אולמרט סירב להגיב כשנדרש להתייחס לדבריו של פרקליט המדינה, משה לדור, שהדף אתמול את דברי הביקורת שהושמעו נגדו ואת גל האי אמון בפרקליטות ובו, לאחר הזיכוי. "צריך לנהוג בכבוד בכל ההליכים", הוא אמר, "וכך אנחנו מתכוונים לעשות. אנחנו ממשיכים בשגרת החיים". אפשר להניח, שאולמרט נמנע מלהגיב גם כי הוא מצוי עדיין בעיצומו של המשפט נגדו בפרשת הולילנד, בו הוא מואשם בקבלת שוחד. כמו כן, בפרקליטות טרם החליטו אם לערער על הזיכוי המתוקשר.

לדור גם סירב אתמול להגיב לשאלות כתבים לעניין גזר הדין ולא ענה לשאלה האם הפרקליטות תתבע, בטיעונים לגזר הדין, עונש שיש בו קלון או מאסר בפועל על סעיף האישום בו הורשע אתמול ראש הממשלה לשעבר.

אתמול, בתום הכרעת הדין, אמר אולמרט בעניין הרשעתו: "בית המשפט החליט שהפרתי אמונים בהקשר זה. אני מכבד את החלטת בית המשפט, אני אפיק ממנה את הלקחים המתחייבים. אני רוצה להזכיר לכם שבית המשפט אמר שהייתה כאן אי-תקינות פרוצדוראלית, לא שחיתות. לא נהניתי מדבר. אני מכבד את הערת בית המשפט".  

לאחר הזיכוי הגיעו לביתו זרי פרחים רבים ואישי ציבור באו לברכו, ביניהם חבר הכנסת רוני בר און, חברת הכנסת דליה איציק וחברו, מאמן הכדורגל, אברהם גרנט. עוד נודע, כי גם שרי ממשלה, כולל שר הפנים, אלי ישי ואחרים, התקשרו לברכו. שר הביטחון, אהוד ברק, העביר לאולמרט הודעת ברכה ובה ציין, כי "יש שופטים בירושלים".

עוד בנושא:

משפט אולמרט: קלון לא צפוי כאן / אבירם זינו  

המאשים הפך לנאשם / אבירם זינו

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן