Skip to content

טורקיה מתחילה ההצטיידות במטוסי F-35

טורקיה תרכוש מטוסי קרב חדישים מארה"ב כחלק מתכנית לחימה משותפת של מדינות אירופה וצפון אמריקה. הטורקים שהשעו את הרכישה בשנה שעברה, החליטו לרכוש בעוד מדינות אחרות החליטו להשעות מאת אסף בירון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

טורקיה תרכוש מטוסי קרב חדישים מארה"ב כחלק מתכנית לחימה משותפת של מדינות אירופה וצפון אמריקה. הטורקים, שהשעו את הרכישה בשנה שעברה, החליטו לרכוש בעוד מדינות אחרות החליטו להשעות ההצטיידות

מאת אסף בירון

טורקיה הודיעה כי בכוונתה לרכוש מארה"ב שני מטוסי קרב ראשונים מדגם F-35. המטוסים ייכנסו לשימוש בצבא טורקיה בשנת 2015. המטוסים נועדו לספק את צרכי הצבא הטורקי במטוסי קרב חדישים. כך הודיעה ועדת הביצוע של תעשיית הבטחון הטורקית (SSIK), שהתכנסה ביום ה' האחרון באנקרה.

מטוס החמקן. F-35 (צילום: ויקיפדיה)

הקנייה יוצאת לדרך כחלק מתוכנית לחימה משותפת של מטוסי הקרב מדגם F-35, תוכנית בין-לאומית אשר מורכבת משותפויות בין מספר מדינות. טורקיה צפויה לרכוש כ-100 מטוסי F-35 כחלק מן הפרוייקט, ששוויו עומד על כ-16 מיליארד דולר. בעוד ארה"ב היא הלקוחה העיקרית והמסייעת הפיננסית של התוכנית גם בריטניה, איטליה, הולנד, קנדה, אוסטרליה, נורווגיה ודנמרק משתתפות בתוכנית.

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, כיהן בראש הפגישה, והשתתפו בה גם  הרמטכ"ל הטורקי נג'דת אוזל, ראש מזכירות תעשיית הבטחון מוראד בייר ורשויות בטחון אחרות.

במרץ 2011 השעתה טורקיה את הרכישה המתוכננת של מטוסי הקרב מארה"ב. ההשעייה נבעה מסירובו של הפנטגון לחלוק את קוד המקור אשר בו נעשה שימוש בעיצוב תוכנת כלי הטיס, כמו גם הקודים אשר ינוצלו כנראה לטובת הפעלה מרחוק של המטוסים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן