Skip to content

עכשיו נשאר רק לראות איך אולמרט מנצח את ביבי בסקרים

הסיכוי שלי ושלכם לקבל זיכוי, במיוחד במקרה של תפירת תיקים (המוכחת) של התביעה והמשטרה (בל נשכח את עליבותה), הוא פרומיל האחוז. נכון, עורכי דין יקרים מפז לא מבטיחים זיכוי, אבל יחס הזכיות שם כנראה שונה מכלל הציבור. הצדק יקר כמו דירה באקירוב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זה לא טור על אישיותו של אהוד אולמרט, או על תפקודו כראש ממשלה מצוין או הכושל ביותר אי פעם והשנוא ביותר. זה לא טור על הנאות החיים של שועי המדינה, האוספים שלהם או דירות הפאר בכל רחבי המדינה. זה טור על התנהלות וצביעות.

אהוד אלומרט (צייר: יונתן שתיל)
אולמרט. זה לא אישי (צייר: יונתן שתיל)

אני מכיר את אולמרט וביבי וברק ושאר העסקנים הבכירים ביותר במדינה ששולטים בחיינו ברגע זה או אחר, ממש, אבל ממש בדיוק כמוכם, מהסיפורים שבתקשורת ואולי אפילו מסיפור אישי אחד קטן שיש לכל אחד מאיתנו, כי ככה זה בישראל. ההוא שמכיר את השכנה של הבת דודה הרחוקה שעובדת כמזכירה אצל היועץ הראשון לשר, וככה אנחנו כבר יודעים ממקור ראשון, ואז הדמות שמאחורי הדמות העיתונאית מקבלת עומק אישי לטוב או לרע. כולם מכירים את כולם, העולם קטן וכו'. גם לי יש סיפור כזה זניח ולא חשוב על אולמרט וברק.

הדמות שציירתי לעצמי את אולמרט עד היום הייתה מגה מושחתת, בעיקר בתקופתו כראש עיריית ירושלים עד הולילנד הידועה לשימצה ודיראון ארכיטקטוני לעולמי עד. הוא סוג של אבי אבות השחיתות המוניציפלית והממשלתית שידענו מאז ימי השקרים וההונאה של מפא"י / הסתדרות ירוחם משל. אולמרט, נו זה אולמרט, אתם כבר יודעים. באה התביעה עם החקירות שהולידו חקירות חדשות והעצימה את הדמות לממדיה של הידרה במיתולוגיה היוונית (נחש מפלצת רב ראשית שכל כריתה של ראש אחד מולידה מחדש מיד ראש אחד או יותר). אולמרט שנות ה-2000, אתם כבר יודעים.

המהלך של לדור הוכח כמופרך, כטעות, כמשנה גורלות של מדינה

והוא יצא זכאי. מכל הסעיפים הקשים והסיפורים הענקיים על ארכי-פושע שלטוני, אולמרט יצא זכאי – ואי אפשר לטעון שהשופטים משוחדים. תפנימו, הוא זכאי, והסיבה לא חשובה. זכאי זו השורה התחתונה. התביעה נכשלה. כל כך פשוט. הסיפור על האחריות וההתנהלות והצביעות מגיע עכשיו. הנה עיקרי הטור: ראש התביעה בישראל, מר משה לדור, נכשל כישלון גמור, קולוסאלי, כמפקד העליון של התביעה ומוביל התיק הזה באופן אישי אל מול האיש הבכיר ביותר במדינה, בעודו בתפקידו, אולמרט הכוונה. כל הזכויות שצבר להרשעות קודמות יעמדו רק מול הכשלונות שהיו, אבל הפעם הכישלון אחר. משה לדור ביצע הליך משפטי מסוכן מאוד, שבעטיו התפטר אולמרט. משה לדור הדיח הלכה למעשה ראש ממשלה מכהן, ואף ביבי דרך ישראל היום לא ינקו את זה. המהלך של לדור הוכח כמופרך, כטעות, כמשנה גורלות של מדינה, מהלך שמחק לראש ממשלה ארבע שנים מהחיים, ועם כל הכבוד ללדור (היום אין לי כבוד אליו), ראש ממשלה כנאשם זה לא אחד האדם.

זה הדין למשפט הולילנד שעומד לפתחם של התביעה וההגנה לאולמרט. כבר עכשיו ידוע כי הוא נאשם זוטר בתיק, שבדיוק כמו במקרה הקודם, מתבסס על עד מפוקפק, אבל בניגוד לטלנסקי, עד המדינה הזה מקבל מיליוני שקלים והטבות ומחיקת חובות, ובעיקר חיים נוחים לשנים ארוכות. בניגוד לטלנסקי, המדינה משלמת שוחד עצום למען עד מפוקפק בשביל הרשעה. די בזה בשביל לפסול את העד, הרי יש לו מניע עילאי לשקר בכל שקר קיים לטובת הסיפור של התביעה.

המעגל יישאר שלם. הכישלון ימשיך להתגלגל

האם אנחנו צריכים לדרוש אחריות אישית מבכירי המדינה על כשלונותיהם? בוודאי שכן, בדיוק כמו שאנחנו דורשים מהפוליטיקאים. אבל את האחרונים אולי עוד אפשר להעניש בבחירות. מצד שני, למה שיתפטר לדור? אחרים על כשלונות גרועים מאלו לא מתפטרים. לדוגמה, מפקדי משטרה כושלים, פקידי משרד החינוך שאמונים על המדיניות שמביאה את התוצאות הגרועות של תלמידי ישראל ועוד רבים. ואין צורך לגעת בשרים, אתם מבינים לבד. מצד שלישי, מי יפטר את משה לדור? שר משפטים שחייב לממונים שלו בממשלה, ובפיטורים מעין אלו למעשה יסמן את הדרך הנכונה החוצה לחבריו הכושלים לממשלה? זה לא יקרה, והמעגל יישאר שלם. הכישלון ימשיך להתגלגל.

בעיות אחרונות שעולות מדרכי ההתנהלות של התביעה בישראל צריכה להטריד כל אזרח. כל אזרח. האחת הברורה מכולן היא אי הקמתו של גוף מבקר לתביעה, למרות שהאמון שלי בגוף כזה משול לאמון במח"ש, עדיין חובה שיהיה. השני חשוב יותר, כי מוכח שבלי מיליוני שקלים פרטיים שיוחזרו מהמדינה במקרה של זיכוי, הסיכוי שלי ושלכם לקבל זיכוי, במיוחד במקרה של תפירת תיקים (המוכחת) של התביעה והמשטרה (בל נשכח את עליבותה), הוא פרומיל האחוז. 99% וקצת יותר מהתיקים מסתיימים בהרשעות. הנה לכם. נכון, עורכי דין יקרים מפז לא מבטיחים זיכוי, גם יקרים לא חייבים להיות טובים, אבל יחס הזכיות שם כנראה שונה מכלל הציבור. הצדק יקר כמו דירה באקירוב.

הנה, אתם כבר צועקים שאולמרט הורשע בפרשת מרכז ההשקעות. נכון, והאם זה סוג ראש הממשלה שאנחנו רוצים לראות? רה"מ מורשע בהיעדר ניקיון כפיים ציבורי? אפילו קיבל מעטפות כסף בפרשת המעטפות ויצא זכאי. זה מתאים לנו היום?

רוצה אוטופיה נהדרת של ניקיון שילטוני, זה מה שמגיע לנו

אני לא רוצה לראות שום לכלוך, רוצה אוטופיה נהדרת של ניקיון שילטוני, זה מה שמגיע לנו, אבל במערכת של היום, בין נבחרי הציבור הקיימים, כמה כבר נשארו נקיי כפיים באופן מוחלט שכזה? ובשיקולים הרוחביים, לפי פסק הדין, ההרשעה שלו במעורבות במרכז ההשקעות יכולה להיות נכונה לכל שר מכהן, לכל פקיד בכיר, לכל ראש עירייה. כנראה יש דברים שצריך לחיות איתם בפוליטיקה, כמו מעורבות שכזו, אבל למיטב הבנתי לא הוכח שם שאולמרט קיבל שוחד או פעל במרכז ההשקעות עבור שוחד, אפילו עתידי. נאיבי לחשוב שהוא לא ציפה לכלום, אבל העובדות אומרות אחרת. אין לי בעיה לחיות עם זה אצל ראש ממשלה, אני מעדיף אחד תחמן, שיכול לעשות את זה גם עבור מדינת ישראל.

הצביעות לאחר משפטו מציינת את המעטפות שבית המשפט אישר שקיבל, אבל זה היה חוקי לזמן קבלתן. יצא זכאי בנוהל טכני. כאילו שהעמותות של ברק זה לא מעטפות שוחד, ואפילו היום, לאחר כל חוקי קבלת התרומות, יש לנו ראש ממשלה מכהן, ביבי שמו, שמקבל כל חודש מיליוני דולרים של שוחד מודפס לעיני כל ישראלי בדמות "ישראל היום", ועל זה אין חקירה. מצד שני, למה שוב לחקור את ביבי, הרי יכתבו עליו דו"ח ציבורי (צביעות קשה נוספת מצד שכחני "ישראל היום"), וסתם כי בא לי לעצבן את הימניים הטיפשים שתומכים בו בעיוורון, דעו כי כל הדברים שכתובים בדוחות על ביבי הם קשים אלפי מונים ממה שכתבו על אולמרט בסיכום משפטו ויתרה מכך – היו בזמן כהונתו כרה"מ. לסיפא, שכחתם את הנהנתנות שלו ושל אישתו בסכומי עתק, בחו"ל, בטיסות, בחדרי מלון, בארוחות, במתנות של שרה, בפן שהיא עושה כל יום, סכומים במכפלות מהממות מול הסכומים שבהם נאשם אולמרט. שכחתם.

פשוט צביעות. הוא זכאי, ועכשיו נשאר לראות איך הוא מנצח את ביבי בסקרים ומה שם המפלגה שלו. ציפי תהיה שם.

בקטנה לסיום: הקדשתי שעה לקרוא את "ישראל היום" היום. היה לי חשוב לדעת מה אומר שם דן מרגלית, הצל של נעוריו. כל העיתון הזה הגיע לעברי פי פחת בנושאי עיתונות מאוזנת, הוגנת ונטולת משוא פנים. זה הקיצון של הרעות החולות שיש בעיתונות בארץ היום. כתבות מזוהמות, מוטות ומוכוונות שנאה אישית, מלאות בדברי נאצה קשים, אין טיפה הוגנות למול הזכאות של אולמרט בסעיפים הקשים ביותר נגדו. את הסאה הגדיש מתי טוכפלד,  במסגרת דעתנית נוטפת שנאה ורעל במיטב לשונו הרעה. הכל מכוון מלמעלה בשביל לאתרג את ביבי, כי הפחד שוב שולט במצודה.

1 Comment

  1. אחד שמכיר
    12 ביולי 2012 @ 20:13

    הכותב הוא שיכור,אולמרט הורשע ולא יצא זכאי
    מה עם קורס בהבנת הנקרא?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן