Skip to content

הרוסים באים: עשרה דיפלומטים צעירים השתלמו במכון טרומן

הדיפלומטים נפגשו עם חברי כנסת אחמד טיבי וזאב אלקין, עם סגל משרד החוץ הישראלי וכמו כן ביקרו ונפגשו עם אישים פלסטינים ברמאללה וברשות הפלסטינית. הם ישולבו בהמשך במשרד החוץ ברוסיה וחלקם אף ישמשו בתפקידי דיפלומטיה בשגרירות הרוסית בישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משלחת של עשרה דיפלומטים רוסים צעירים מרחבי רוסיה ביקרה בימים אלה בירושלים, ברחבי הארץ וברשות הפלסטינית והשתתפה בסמינר מיוחד על ישראל והמזרח התיכון שנערך במכון טרומן באוניברסיטה העברית בהר הצופים בירושלים. הדיפלומטים הצעירים, שהביעו עניין רב במתרחש בישראל, ישולבו כולם במשרד החוץ ברוסיה וחלקם אף ישמשו בתפקידי דיפלומטיה בשגרירות הרוסית בישראל.

משלחת הדיפלומטים הרוסיים. (צילום: באדיבות מכון טרומן)
משלחת הדיפלומטים הרוסיים. (צילום: באדיבות מכון טרומן)

חלק מהסטודנטים, שעברו בארץ השתלמויות בשנים קודמות, משרתים כבר כיום בנציגויות השונות של רוסיה במדינות ערב ובישראל, ותקוותם של יוזמי הפרוייקט – ובהם גם אגודת הידידים הרוסית של האוניברסיטה העברית – כי ביקורים והשתלמויות אלה ישפיעו לטובה על העמדות כלפי מדינת ישראל ויניבו קשרים חברתיים ודיפלומטיים בדרגים שונים בעתיד.

במהלך הסמינר שנמשך שבועיים נפגשו הדיפלומטים עם חברי כנסת אחמד טיבי וזאב אלקין, סגל משרד החוץ הישראלי וכמו כן ביקרו ונפגשו עם אישים פלסטינים בביקור שערכו ברמאללה וברשות הפלסטינית. עוד ביקרו הדיפלומטים בעיר שדרות, בכפרים בדואים בנגב, בבסיס צבאי וסיירו ברחבי הארץ.

הסמינר עצמו התקיים באנגלית במכון טרומן שעל הר הצופים וכלל מגוון הרצאות על ישראל, מדיניות החוץ והפנים ועל המצב המדיני כיום במזרח התיכון. בין נושאי ההרצאות: הפילוסופיה הפוליטית של האביב הערבי, מה יקרה במצרים, התוהו ובוהו בסוריה, אוכלוסיית ערביי ישראל, ישראל ותכנית הגרעין של איראן ועוד. הדיפלומטים הרוסים הצעירים, שהביעו התעניינות והתלהבות מההרצאות ומהביקור בישראל, היו אורחים של מכון טרומן.

הסמינר של מכון טרומן, מתקיים זו השנה העשירית ברציפות ונערך בשיתוף פעולה עם חבר הנאמנים של האוניברסיטה העברית ברוסיה. מכון טרומן הוא המתמקד במחקרים העוסקים  בהיסטוריה, פוליטיקה והתפתחות חברתית של העולם הלא מערבי, עם דגש מיוחד על המזרח התיכון. המכון נוסד ב-1965 והוא מקיים מדי שנה פעילות אקדמית ענפה הכוללת מחקרים, כנסים רבים, סדנאות וסימפוזיונים. במכון חברים חוקרים בולטים מהאקדמיה ומומחים מובילים בתחומם. המכון שומר על  קשרים עם אוניברסיטאות, מכונים ואינדיבידואלים ברחבי העולם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן