Skip to content

לאריג'אני: ערב הסעודית חשובה לנו יותר מכל מדינה אחרת

במסר מרגיע לריאד, הודיע היום יו"ר הפרלמנט האיראני כי אין לאיראן דבר חשוב יותר מהיחסים עם ערב הסעודית. האם מדובר במפנה דיפלומטי של ממש או בתמרון התחמקות איראני מן הלחץ הבינלאומי?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
עלי לאריג'אני
"אוהבים את החיג'אז". עלי לאריג'אני

יושב ראש בית הנבחרים האיראני, עלי לאריג'אני, הצהיר היום (ה') כי ערב הסעודית חשובה יותר מכל מדינה אחרת עבור איראן. וכי "אין דבר שימנע את קיומם של יחסים טובים בין איראן לערב הסעודית". האם דברים אלה של לאריג'אני מעידים על ניסיונה של איראן לשפר את יחסיה הרעועים עם הממלכה הסעודית?

לאריג'אני המשיך ואמר ש"אנו אוהבים את אדמת החיג'אז ויחסיה של איראן עם ערב הסעודית, בשל קדושת החיג'אז, משמעותיים יותר מאלה עם מדינות אחרות". לאחר מכן ביקש יושב ראש הפרלמנט מהשלטונות הסעודים שייענו לדרישותיהם של תושביה השיעים של הממלכה הסעודית בכל מה שקשור להבטחת הזכויות האזרחיות שלהם.

ראוי לציין כי, מאז המהמפכה האסלאמית באיראן, היחסים בין שתי המדינות היו מתוחים שכן שתיהן התחרו על ההגמוניה הפוליטית והדתית באזור המפרץ. אולם, מאז החל "האביב הערבי", חלה עלייה ברמת המתיחות בין המדינות, במיוחד על רקע תמיכתה של איראן במפגינים השיעים בערב הסעודית והתנגדותה להתערבותו של הצבא הסעודי בבחריין.

בחודשים האחרונים נרשמה אף עלייה נוספת בעוינות והמתיחות בין שני הצדדים במיוחד לאור תמיכתה של ערב הסעודית בסנקציות נגד איראן ובאופוזיציה הסורית כן בעקבות הוצאתם להורג של אזרחים איראנים שהואשמו בהברחת סמים לתוך ערב הסעודית. על כן ייתכן כי דברים אלה של לאריג'אני מעידים על ניסיון איראני להוריד את גובה הלהבות.ולהביא לרגיעה במצב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן