Skip to content

כוננו יחסים דיפלומטיים רשמיים בין הרשות הפלסטינית לתאילנד

הרשות הפלסטינית אינה עוצרת בניסיונותיה לזכות בהכרה בינלאומית: בהמשך להסכם פתיחת השגרירויות שחתמה עם מלזיה בראשית החודש, חתמה הרשות על הסכם דומה עם תאילנד, ושגרירויות יפתחו בבנגקוק וברמאללה בחודשים הקרובים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שר החוץ הפלסטיני, ד"ר ריאד אל-מאלכּי (Roosewelt Pinheiro/Agência Brasil)
שר החוץ הפלסטיני, ד"ר ריאד אל-מאלכּי (Roosewelt Pinheiro/Agência Brasil)

הסכם לכינון יחסים דיפלומטיים נחתם אמש (ד') בבנגקוק בין שר החוץ התאילנדי קנטאטי סופמוגהון לבין שר החוץ של הרשות הפלסטינית, ד"ר ריאד אל-מאלכּי. תאילנד הצטרפה אל המדינות המכירות בפלסטין כמדינה ריבונית כבר בינואר האחרון, אולם הסכם זה קובע כי יכונו יחסים דיפלומטיים מלאים בין השתיים החל מאוגוסט הקרוב.

על פי ההסכם שנחתם, בתחילה ייעשו הנציגים הפלסטינים לתאילנד שימוש בשגרירות הפלסטינית בקואלה לומפור, בירת מלזיה, ובחודשים הקרובים תיחנך שגרירות פלסטינית רשמית בבנגקוק. שגרירות התאילנדית גם היא צפויה להיקבע ברמאללה תוך מספר חודשים, ובתקופה הקרובה ימומש הקשר דרך השגרירות התאילנדית בעמאן שבירדן.

לדבריו של אל-מאלכּי, במעמד חתימת ההסכם דנה המשלחת הפלסטינית עם שר החוץ התאילנדי בנוגע לאפיקי שיתוף פעולה פוטנציאלים בין תאילנד לרשות, ביניהם "ניצולה רב השנים של תאילנד בתחום התיירות". כמו כן אמר אל-מאלכי כי הפגישה נגעה בענייני הסכסוך עם ישראל, וב"רצונה של הרשות הפלסטינית לשוב אל שולחן המשא ומתן בהתאם לתנאי הרביעיה הבינלאומית".

זהו ההישג הדיפלומטי השני שרושמת הרשות הפלסטינית לטובתה במהלך החודש הנוכחי. בתחילת החודש שידרגה הרשות את יחסיה הדיפלומטיים עם מלזיה שהחליטה לפתוח קונסוליה ברמאללה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן