Skip to content

מסוקי או"ם תקפו מורדים בקונגו

שלושה מסוקים של כוח האו"ם בקונגו ושל חיל האוויר הקונגולזי תקפו כוחות של מורדים מארגון M23 בקונגו אתמול. המסוקים ניצפו באזור הכפרים נקוקווה ובוקימה, כשהם פועלים נגד כוחות מורדים המבקשים לכבוש את העיר גומה שבמזרח המדינה.כוח האו"ם לשמירת השלום בקונגו, הקרוי בקיצור מונוסק"ו, נחשב לאחד הגדולים בעולם מסוגו. את המסוקים, מדגם MI-24 ו-MI-25, הטיסו טייסי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מפת קונגו. גומה, בירתו של איזור עתיר מכרות עשירים, שוכנת לא הרחק מהגבול עם רואנדה (מקור תמונה: ויקיפדיה).

שלושה מסוקים של כוח האו"ם בקונגו ושל חיל האוויר הקונגולזי תקפו כוחות של מורדים מארגון M23 בקונגו אתמול. המסוקים ניצפו באזור הכפרים נקוקווה ובוקימה, כשהם פועלים נגד כוחות מורדים המבקשים לכבוש את העיר גומה שבמזרח המדינה.כוח האו"ם לשמירת השלום בקונגו, הקרוי בקיצור מונוסק"ו, נחשב לאחד הגדולים בעולם מסוגו.

את המסוקים, מדגם MI-24 ו-MI-25, הטיסו טייסי או"ם מאוקראינה. לפי דיווחים שהגיעו מהאזור, המסוקים ירו ממקלעים ושיגרו רקטות לעבר כוחות המורדים. במקביל, נערכו כוחות צבא הרפבוליקה הדמוקרטית של קונגו, יחד עם חיילי כוח האו"ם, סביב העיר גומה, הצפויה להפוך לשדה קרב. ממשלת קונגו טוענת כי המורדים ממומנים ומוכוונים על ידי ממשלת רואנדה, ולדבריה הם ערכו כבר כוחות שריון בסמיכות לעיר. ואולם, אנשי M23 טוענים כי אין בכוונתם להשתלט על גומה וכי כל רצונם הוא לנהל משא ומתן עם שלטונות קינשסה.

"צבא הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו תוקף את העמדות שלנו, אבל הם לא באמת יודעים היכן אנחנו. אין לנו שום בעייה", אמר בכיר בכוחות המורדים לסוכנות הידיעות הצרפתית.

מורדי M23 – ארגון הקרוי על שם הסכם שלום שנחתם ב-23 במרץ, אך התמוטט לאחר מכן – מונהג על ידי בוסקו נטאגאנדה, המכונה "המשמיד", המבוקש כפושע מלחמה על ידי בית הדין הבינלאומי לפשעי מלחמה, לאחר שגייס ילדים לצבאו והפך אותם לרוצחים. מנהיגו הקודם של הארגון, תומאס לובאנגה, נדון ביום שלישי ל-14 שנות מאסר.

המורדים מורכבים מקבוצה גדולה של מורדים לשעבר שהצטרפו לצבא המדינה ב-2009 כחלק מהסדר שהושג לאחר שב-2008 תקפו את גומה בראשות מנהיג הטוטסי הרואנדי לוראן נקונדה. הם ערקו מהצבא באפריל, ככל הנראה תמורת תשלום. ואולם, משקיפים טוענים כי נטאגאנדה ואנשיו מפגינים שרירים כחלק מניסיון להשיג זכויות בעלות והפעלה של מכרות עתירי מחצבים באזור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן