Skip to content

משבר הגיוס: ערוץ ההידברות הופקד בידי עורכי הדין גלרט ושמרון

ראש הממשלה נתניהו ויו"ר "קדימה" מופז מושכים את משבר הגיוס ומחליפים ערוץ הידברות. לאחר הפגישה הלילית אמש החליטו השניים כי ההידברות תימשך הבוקר בין עו"ד אלון גלרט מטעם מופז ועו"ד דוד שמרון מטעם נתניהו. מופז עצמו אינו ממהר לפרוש למרות אזהרת ח"כ מאיר שטרית, כי רוב בסיעת "קדימה" תומך בפרישה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חרף איומי הפרישה, מופז אינו ממהר לטרוק את הדלת. בתום פגישה לילית שהיתה לו עם ראש הממשלה, במשך כשעה וחצי, הוחלט "לתת צ'אנס" נוסף לניסיון לגשר על הפערים בנושא החלופה לחוק טל. השניים הודיעו שהמגעים יימשכו היום – אולם לא בין ח"כ פלסנר והשר יעלון, אלא בערוץ חדש: בין עו"ד אלון גלרט מטעם מופז ועו"ד דוד שמרון מטעם נתניהו.

מאבק ה"פראיירים": המאבק צפוי להיות ארוך (צילום: דן בר דב)
מאבק ה"פראיירים" צפוי להיות ארוך (צילום: דן בר דוב)

הפער המרכזי בין עמדות שני הצדדים מתמקד עדיין בגיל הגיוס ובסנקציות האישיות שינקטו נגד המשתמטים. בליכוד מעוניינים שהפטור המקסימאלי יהיה בגיל 26, בקדימה עומדים על 22. מופז  מתעקש למצות את כל הסיכויים, אך ההערכה היא כי אם עד יום שני לא יסתמן מוצא של ממש מהסבך – עשויה "קדימה" להעלות להצבעה בכנסת את הצעת החוק של פלסנר, בלי להמתין להסכמה עם הליכוד. גם מופז עצמו התבטא כך. "נכנסתי לקואליציה הזאת על מנת להעביר את החוק, לא על מנת לצאת", אמר, "אבל אם לא נגיע למה שאנחנו מצפים להגיע, אנחנו לא נהיה שותפים בקואליציה".

עו"ד אלון גלרט. מטעם מופז
עו"ד אלון גלרט. מטעם מופז

בינתיים גובר הלחץ הפנימי בתוך סיעת "קדימה" לפרוש מהקואליציה. אל הלוחצים הצטרף הבוקר ח"כ מאיר שטרית, שקרא בראיון לתכנית "בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל לפרוש מהקואליציה. לדבריו, בסיעת "קדימה" יש רוב לפרישה מהקואליציה. "אני דורש מראש מפלגתי לקבל את ההחלטה המתבקשת מזמן – לעזוב את הקואליציה והממשלה הרעה הזאת, לחזור לאופוזיציה ולהוביל קדימה למאבק ציבורי על העקרונות שעליהם החלטנו. קדימה מתבזה", אמר.

עו"ד דוד שמרון. מטעם נתניהו
עו"ד דוד שמרון. מטעם נתניהו

כפי שזה נראה עתה, ל"פראיירים" צפוי עוד מאבק ארוך. השלב הבא כבר מסתמן במאבק. "אנחנו כבר מסוחררים מכל הזיגזגים של ראש הממשלה בשבוע האחרון", אמר אתמול איציק שמולי במסיבת העיתונאים של ה"פראיירים". הקרוסלה תסתובב עוד זמן רב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן