Skip to content

אנגלה מרקל תומכת בזכות המילה

ממשלת גרמניה מכירה בזכות היהודים והמוסלמים להמשיך לקיים את הטקס, למרות פסיקת בית משפט שהמעשה מהווה גרימת נזק גופני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
בעד זכות המילה
בעד זכות המילה

ה-BBC מצטט את דוברה של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, סטפן סייברט, שאמר כי מדובר בהגנה על חופש הדת: "יש לאפשר ללא עונש טקסי מילה הנערכים באופן אחראי."

ארגונים יהודיים ומוסלמים באירופה ביקרו קשות את פסיקת בית המשפט בעיר קלן, שאמר כי המעשה מהווה גרימת נזק גופני. התיק המשפטי עסק בטקס מילה שערך רופא בילד בן ארבע וגרם לסיבוכים רפואיים. בית המשפט קבע שזכותו של ילד לשלמות גופנית גוברת עלה זכויות דתיות והוריות.

אבל סייברט אמר: "ברור לחלוטין לכל חברי הממשלה, שאנו רוצים לאפשר חיי דת יהודיים ומוסלמים בגרמניה." והוסיף שהממשלה תבחן בדחיפות כיצד לבסס "ודאות משפטית." עוד אמר הדובר, כי "ברור שאי אפשר לטפל בנושא על אש קטנה. החופש לקיים טקסים דתיים הוא עיקרון חוקי שאנו מוקירים."

בעקבות הפסיקה הורתה ההתאחדות הרפואית הגרמנית לרופאים החברים בה לא לערוך ניתוחי מילה. הרופא שהיה מעורב בתיק זוכה והפסיקה לא היתה מחייבת, אבל מבקריה חששו שהיא עלולה לשמש תקדים משפטי בגרמניה.

ארגונים יהודיים ומוסלמים באירופה איחדו כוחות כדי להגן על זכות המילה. הצהרה משותפת חריגה נחתמה על ידי מנהיגי ארגונים דתיים, כגון המרכז הרבני של אירופה, הפרלמנט היהודי האירופי, התאחדות יהודי אירופה, איגוד ענייני הדת הטורקי-אסלאמי של גרמניה והמרכז המוסלמי בבריסל. "אנו רואים בכך פגיעה בזכויותינו הדתיות והאנושיות היסודיות," נאמר בהצהרה.

כתב ה-BBC מדווח, שהדעות בגרמניה בנוגע לאיסור היו מעורבות, אולם רוב המשיבים באחד ממשאלי דעת הקהל תמכו באיסור המילה. מגיבים רבים באתרים של עיתונים הביעו רוגז על כך, שהדור הנוכחי של גרמנים נראה כמוגבל במעשיו מפאת השואה.

אלפי ילדים יהודים ומוסלמים נימולים בגרמניה מדי שנה.

ריבלין ליו"ר הבונדסטאג: "התערבו בפרשת איסור ברית המילה"

בדיון מיוחד בכנסת, בהשתתפות שגריר גרמניה: דרישה לחקיקה שתעגן את זכות המילה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן