Skip to content

איראן: במשמרות המהפכה מסכמים בהצלחה את אימון הטילים

באיראן מסכמים בים האחרונים את משחק המלחמה הגדול שניהלו משמרות המהפכה לפני כשבועיים לערך ומדווחים בשביעות רצון על פגיעות בדיוק מרשים ועל הרחבת מערך הטילים ופיתוחו העתידי. בכיר במשמרות המהפכה: "יכולת הטילים של איראן התפתחה משמעותית לעומת העבר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אם להאמין לדיווחי התקשורת באיראן, משחקי המלחמה האחרונים שערכו משמרות המהפכה במהלך החודש האחרון באיראן, עלולים להציב אתגר לא קטן בפני ישראל והמערב. משחקי המלחמה, שבאו להוות מעין אזהרה למדינות המערב לבל ינקטו צעדים מלחמתיים כנגד תכנית הגרעין האיראנית, נערכו במדבר סמנאן בצפון מרכז איראן. במסגרת התמרונים, נורו עשרות טילים מכל רחבי המדינה לעבר דגמי מבנים שנועדו לייצג בסיסים של צבאות זרים. שיעור הפגיעה, על-פי חלק מאתרי החדשות באיראן, עמד על כ-90%.

נוסף על כך, השתתפו בתמרונים מטוסי קרב של משמרות המהפכה, כמו גם מל"טים שהפציצו את "בסיסי האויב" המזויפים. לדבריו של הגנרל אמיר עלי חאג'יזאדה, מפקד מחלקת החלל והתעופה של משמרות המהפכה, שאחראית, בין היתר, גם על פיתוח טכנולוגיית הטילים של איראן, משחקי המלחמה הללו היו שונים מבעבר משום שהפעם נורו עשרות טילים ממקורות ירי שונים. כמו כן, הוסיף חאג'יזאדה שבעתיד הקרוב יערכו משמרות המהפכה ניסויים ברדאר שנועד לאתר טילים בליסטיים המאיימים על איראן.

טילי קרקע-קרקע איראניים במצעד בטהראן (צילום ארכיון: Kaveh Kazemi/Getty Images)
טילי קרקע-קרקע איראניים במצעד בטהראן (צילום ארכיון: Kaveh Kazemi/Getty Images)

אם נכונים הדיווחים לגבי יכולת הביצוע של הטילים, הרי שהדבר עלול ליצור אתגר רציני עבור מדינות המערב וישראל במידה ותיפול ההחלטה להשמיד את תכנית הגרעין של הרפובליקה האסלאמית. יכולת כזו לשגר תוך מספר שניות ספורות עשרות טילים בעלי יכולת דיוק גבוהה, עלולה ליצור תסריט בלהות עבור המדינות שיתקפו את איראן שכן הן יתקשו מאוד להגן על עצמן.

טווח הכיסוי של טילי שיהאב 3 האיראניים (מקור: ויקיפדיה)
טווח הכיסוי של טילי שיהאב 3 האיראניים (מקור: ויקיפדיה)

על פי דיווחים שונים, איראן מחזיקה במאגר טילים מגוון, הכולל טילים כדוגמת "שיהאב 3" שהם בעלי טווח של 2,000 ק"מ המסוגלים אף לשאת ראשי חץ גרעיניים. על פי דוח שפורסם על ידי הפנטגון בסוף יוני השנה, נרשמה על ידי איראן התקדמות משמעותית בטכנולוגיית הטילים שלה. כמו כן מצוין בדוח שאיראן שיפרה באופן משמעותי את הדיוק והיעילות של הטילים שלה. בעניין זה התבטא היום (ש') מפקד כוחות הים של משמרות המהפכה, הגנרל עלי פדווי, ואמר ש"יכולת הטילים של איראן התפתחה משמעותית לעומת העבר ומה שארה"ב יודעת על יכולת איראן, קטן לאין שיעור ממה שהיא לא יודעת".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן