Skip to content

אמנון ודן – הנאהבים והנעימים. רון קופמן היה חסר

מה שנראה הערב ב'פגוש את העיתונות' בערוץ 2, היה שחזור חיוור של עימותי דן מרגלית ואמנון דנקנר ב'מועצת החכמים' של 2007. כוכב העימות, אז כמו היום: אהוד אולמרט. אז הם החליפו מחמאות כמו 'פסיכופט' ו'דגנרט'
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דנה וייס, בניגוד מוחלט להרגלה, כמעט לא הצליחה להשחיל מלה בעימות שהתגלע בתכניתה 'פגוש את העיתונות' בין אמנון דנקנר, מגינו הלוחמני והנאמן ללא חת של אהוד אולמרט, לבין דן מרגלית, הממשיך לטעון בתוקף כי אולמרט הוא אדם מושחת. התכנית, עם זאת, הצליחה כצפוי לשסות את הצמד זה בזה ולתפוס טרמפ על שניים מהדוברים המתלהמים בטלוויזיה, שהעלו את הוולגריות של הדיון הטלוויזיוני למעלת אמנות.

אהוד אולמרט (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

עיתונאים בעבר או בהווה, מספקים לנו את אותם רגעים נצחיים של מלחמות בוץ בלתי נשכחות, שיוסף (טומי) לפיד, אביו של יאיר וחברם הבלתי מעורער של אולמרט ודנקנר, יירשם בהיסטוריה כבעל הזכויות עליהן. מצחיק, (או עצוב) אבל רק השבוע רשמה הרשות השניה לרדיו 103 הפרה בגין התבטאויות של רון קופמן, שאמר לבן כספית (גם הפעם, עיתונאים) בשידור, בתכנית הספורט של התחנה: "סמרטוט שכמוך, חתיכת אפס..אתה זונה של עיתונות, אתה דובר מטעם, מי אתה? רק אצל נוחי דנקנר אתה יכול לעבוד".

כספית, מצדו, כינה את קופמן "איש ביבים" ו"בהמה". מעניין שגם העימות הזה התפתח על רקע מעורבות של אישיות פוליטית, הפעם חיים רמון  בעלי הפועל תל אביב, לאחר שכספית כינה את קופמן איש ביבים. אבל, קופמן וכספית לא המציאו את ז'אנר ההשמצות ההדדיות, והפרה כזו לא תירשם מן הסתם לתכניתה של וייס.

ואם בהשמצות תקשורתיות עסקינן, הנה כמה דברים שנאמרו היום, בעימות דנקנר – מרגלית: דנקנר תהה "עד כמה נהיינו רעים" ופנה בזעם מופגן לפן האנושי : "תגיד לי, אין אנושיות בלבך? אתה לא רואה בן אדם שעבר סבל, גם בזכותך… והלב שלך עולה, נשיפה נשיפה על שמחתו. נשיפה קרה". דן מרגלית ניסה, על רקע הדיבור הבלתי פוסק של דנקנר, להשחיל מלה: "(אולמרט) אדם מושחת. גם מפסק הדין הזה עולה שהתנהלותו בלתי ראויה". דנקנר (חזר ואמר): "אתה אדם אובססיבי, אתה אדם אובססיבי… ואתה יכול להגיד שלוש מאות פעם ובית המשפט המחוזי זיכה אותו…"

באותו משדר, כשנשאל דנקנר על הצעתו הנדיבה למשה לדור להתאבד, הוא השיב: "אין אדם נתפס בשעת שמחתו". וכששאל מרגלית מדוע מתנגד דנקנר להליכת אולמרט לערכאות נוספות, אם אמנם הוא חף מפשע, תקף דנקנר את מסע הרדיפה נגד אולמרט: אחר כך אתם תלכו לבית הדין בהאג, אחר כך תלכו לאו"ם…

אבל, כמו שאמרנו קודם, הדיון הזה היה מעודן לעומת המלים שהתעופפו בין הנאהבים והנעימים עוד בשנת 2007, בתכנית שבה התעמתו השניים סביב פרשת אולמרט ובנק לאומי, אז כינה דנקנר את מרגלית "דגנרט עם עבר נפשי קשה" ואמר על מרגלית ועל ארי שביט שהם "כמו כלבים המתבוססים בקיאם". בתגובה אמר מרגלית לדנקנר "פסיכופט" ו"דוברו של אולמרט מהסוג הנמוך ביותר".

היה שמייח. או שלא.

1 Comment

  1. ישער
    15 ביולי 2012 @ 11:49

    מתחיל להיות מסוכן להתארח בתוכניות בטלויזיה.
    1- לפני שבוע בשידור חי בטלויזיה הירדנית , שלף אחד המרואינים אקדח מול יריבו הפוליטי.
    2 – לפני כמה שבועות הכניס אחד המרואיינים( פשיסט) ביוון אגרופים למרואיינת.
    3- אתמול מת עיתונאי מצרי בעימות טלויזיוני בשידור חי בטלויזיה העירקית .
    מזל שלא היו כלי נשק בעימות של מרגלית ודנקנר . כשהוא שמח, הוא ממליץ לאחרים להתאבד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן