Skip to content

התקלה במנוע שאילצה את קברניט אל על לנחות בחירום בלונדון היתה חמורה

התקלה החמורה במנוע אל על בלונדון היתה: הטורבינה המניעה את המניפה בחזית המנוע נתפסה, כנראה, בגלל תקלה במיסב, שגרם לציר המניפה לסטות הצידה, עד שלהבי המניפה פגעו בצד אחד של כונס האוויר ונעצרו. ניצוצות האש נגרמו משיפשוף הלהבים בכונס האוויר וריח העשן בקע כנראה מהמייסב הפגום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מטוס בואינג של אל על. מקור הרעידות לא זוהה
מטוס בואינג של אל על. מקור הרעידות לא זוהה

התקלה במנוע, שבעקבותיו נאלץ מטוס אל על, בטיסה 318, לנחות בחירום בתחילת החודש בלונדון, היתה חמורה. מתברר, כי טורבינת N1, המניעה את המניפה בחזית המנוע נתפסה, כנראה, בגלל תקלה במיסב, שגרם לציר המניפה לסטות הצידה עד שלהבי המניפה פגעו בצד אחד של כונס האוויר ונעצרו. עוד מתברר, כי בטיסה מתל אביב ללונדון נרשמה קריאה, לזמן קצר, בלוח הטייסים, שב-N1 ישנן רעידות החורגות מהתקן המותר. לאחר הנחיתה בלונדון רשמו הטייסים תקלה בעניין זה בספר המטוס.

טכנאים אישרו למטוס להמריא

טכנאי אל על בלונדון, שבדקו את המנוע על הקרקע, אישרו למטוס לשוב ולהמריא עם המנוע הפגום, מאחר ולא זיהו את מקור הרעידות. 410 הנוסעים ואנשי הצוות הועלו למטוס והוא המריא. כ-20 דקות לאחר ההמראה, כאשר מטוס הג'מבו הגיע לגובה של כ-20 אלף רגל, הרגיש הקברניט אילן מרגלית והקצין הראשון מכה במטוס וריח של שמן שרוף חודר לתא הטייסים והדיילים דיווחו כי רואים ניצוצות אש ועשן נפלטים מהמנוע. הניצוצות שבקעו מהמנוע היו, כנראה בעקבות שיפשוף להבי המניפה בכונס האוויר וריח השמן השרוף היה כנראה בגלל השחיקה והחום הרב שהפיק המיסב הפגום.

מבט מהיר על לוח המחוונים הראה לטייסים, כי מנוע מספר 4 מאבד במהירות כוח. הקברניט החליט לדומם את המנוע,  להכריז חירום, לחזור לנחיתה בנמל הית'רו של לונדון ולדווח למרכז שליטה של אל על בנתב"ג על החלטתו. הנחיתה עברה בשלום ומן הראוי לציין, כי בכל שלבי האירוע לא נשקפה סכנה למטוס ולנוסעים.

עתה בודקים באל על מדוע לא אותרה התקלה המתפתחת, כאשר המטוס חנה על הקרקע בלונדון, לפני שהמריא בדרכו לישראל.

מאל על נמסר בתגובה: "הנושא נמצא במשרד החוקר הראשי במשרד התחבורה. מעבר לכך, עד להשלמת הבדיקה, החברה אינה מתייחסת לנושא".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן