Skip to content

קרבות בדמשק; במקביל – העימות בסוריה הוכר כמלחמת אזרחים

צבא סוריה מפגיז מהבוקר מורדים המבוצרים בשכונות של בירת סוריה באש מרגמות כבדה, בשעות האחרונות דווח על טורי שריון הנעים אל השכונות הדרומיות. במקביל, הוכרז הסכסוך בסוריה כמלחמת אזרחים והוחל במדינה החוק ההומניטרי הבינלאומי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
קרבות בדמשק
קרבות בדמשק

היום לפנות בוקר החל צבא סוריה להפגיז באש מרגמות כבדה שכונות שונות בפאתי הבירה, דמשק. המתקפה נפתחה שעות ספורות בלבד לאחר ששר החוץ של סוריה הכחיש במסיבת עיתונאים שהצבא ערך טבח בכפר טרמש.

"הצבא הסדיר הפגיז במרגמות כמה מפרברי דמשק שבהם מבוצרים מורדים," אמר ראמי עבד א-רחמאן, ראש ארגון המוניטור לזכויות האדם בסוריה, ארגון אופוזיציה סורי שבסיסו בלונדון, לרשת סקאיי ניוז. לדברי עבד א-רחמאן, הלחימה הקשה ביותר התרחשה ברבעים א-תדאמון, כפר סוסה, נהר עאישה וסידי מיקדאד: "הלחימה מעולם לא הייתה עזה כל כך… כוחות הביטחון מנסים להשתלט על השכונות האלה אך עד כה בלא הצלחה."

ה-BBC מדווח שבעקבות התפשטות הקרבות בסוריה, התיישר אתמול ארגון הצלב האדום הבינלאומי עם פקידי האו"ם והכריז שהעימות במדינה הוא מלחמת אזרחים. פירוש הגדרה כזאת הוא שהחוק ההומניטריהבינלאומי חל על שני הצדדים, הממשלה והמורדים, מה שיקל על העמדתם לדין של מבצעי מעשי זוועה.

אתמול נהרגו במדינה 55 בני אדם לפחות, לרבות ילדה שמתה עם שלושה מבוגרים בהפגזת הצבא על העיר רסתאן, מעוז מורדים בקרבת העיר חומס.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן