Skip to content

נחתם הסכם שכר קיבוצי בין האוצר, הכבאים וההסתדרות

הממונה על השכר במשרד האוצר, עו"ד קובי אמסלם, חתם על ההסכם השכר הקיבוצי עם הכבאים, שיאפשר את קידומה של הרפורמה להקמת רשות ארצית לכבאות והצלה במשרד לביטחון פנים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צעד רציני קדימה נעשה אתמול לקראת קידומה של רפורמת מערך הכבאות הארצי, כאשר נחתם הסכם שכר קיבוצי עם נציגי הכבאים, ההסתדרות ומשרד האוצר.

הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר, עו"ד קובי אמסלם ונציגי הכבאים וההסתדרות הכללית חתמו אתמול על הסכם שכר קיבוצי, המאפשר את קידומה של הרפורמה במערך הכבאות. הרפורמה במערך הכבאות נועדה להקים רשות ארצית לכבאות והצלה במשרד לביטחון פנים בשנת 2013, וזאת במקום המצב הקיים, בו פועלים 24 איגודים העוסקים בשירותי כיבוי לאזרחי ישראל.

רכב כיבוי (צילמה: שרית פרקול)
הרפורמה נועדה להקים רשת ארצית לכבאות והצלה (צילמה: שרית פרקול)

ההסכם מסדיר העברת הכבאים לשירות המדינה

ההסכם הקיבוצי שנחתם אתמול מסדיר את שכרם ואת תנאי העסקתם של הכבאים החדשים שייקלטו לרשות הארצית לכבאות והצלה. ההסכם גם מסדיר את העברת העובדים, שהועסקו ברשויות הכיבוי השונות ברחבי הארץ לשירות המדינה, לפי התקשי"ר והכללים החלים על כלל עובדי המדינה.

מאחר שמדובר בשירותים מצילי חיים, ההסכם שנחתם כולל פן נפרד הנוגע למנגנון מיוחד להכרזה והפעלה של סכסוכי עבודה. המתווה שסוכם עליו הוא מנגנון רב-שלבי, שבסופו רק יו"ר ההסתדרות הכללית החדשה יוכל להכריז על סכסוכי עבודה ולהפעילם.

1 Comment

  1. אבנר
    16 ביולי 2012 @ 10:33

    האם יש בהסכם הזה חלוקה ל"דורות" או שהוא יתפוס לגבי העובדים העתידיים גם כן?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן