Skip to content

קים ג'ונג און פיטר את רמטכ"ל צבא צפון קוריאה

הערכות במערב: הפיטורין, שנומקו רשמית בבעיות בריאות של הרמטכ"ל המעוטר בן ה-69, משמשים כהפגנת כוח של השליט הצעיר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

קים ג'ונג און (מימין) ולצידו הרמטכ"ל המודח רי יונג הו (באמצע) במהלך סיור במתקן צבאי בצפון קוריאה (מקור תמונה: סוכנות הידיעות של צפון קוריאה, KCNA)

רמטכ"ל צבא צפון קוריאה, רי יונג הו, הועבר לאחרונה מתפקידו בשל בעיות בריאות. כך נאמר בהודעה רשמית שפורסמה הבוקר בפיונגיאנג. רי, שנחשב כאחד ממורי הדרך של הנשיא הצעיר קים ג'ונג און, מונה לתפקידו על ידי אביו של און, קים ג'ונג איל. 

 

 

ההודעה נחשבת כמפתיעה למדי, משום שבאירועים האחרונים בהם השתתף נראה רי בריא לחלוטין. לפיכך, פרשנים פוליטיים מעריכים כי קים פיטר אותו כדי שלא יאפיל עליו וכדי שקים עצמו יוכל להותיר טביעת אצבע בניהול האומה שירש מאביו ומסבו.

סוכנות הידיעות הרשמית של צפון קוריאה מוסרת כי ההחלטה על פיטוריו של הרמטכ"ל בן ה-69 התקבלה ביום ראשון, במהלך התכנסות של מפלגת העובדים. היא לא פירטה מה מצבו של המפקד המודח.

דניאל פינקסטון, אנליסט צפון קוריאה בקבוצת ICG, העוסקת בניתוח משברים בינלאומיים, הביע ספקנות בנוגע לטענת בדבר בריאותו הלקויה של רי. "קיימת הסתברות גבוהה שלא מדובר בבעיות בריאות, אלא שהוא הודח, ובכך נשלח איתות משמעותי לכל  צי שמבקש לקרוא תיגר על קים ג'ונג און – אפילו אם רי עצמו מעולם לא ניסה לעשות זאת", אמר פינקסטון.

רי היה האישיות הצבאית הבכירה ביותר בצפון קוריאה אחרי קים ג'ונג און עצמו. בשנת 2010 אף מונה לכמה תפקידים פוליטיים במפלגת העובדים, שהיא המפלגה החוקית היחידה במדינה. רי נחשב כמי שתומך בקים ג'ונג און מאז פורסם בפומבי כי הוא יירש את קים ג'ונג איל. לעתים קרובות נראה רי כשהוא עומד ליד האב ובנו באירועים רשמיים. בין השאר, ניצב לצד און באירועי האבל על מות קים ג'ונג איל והיה אחד מקבוצה מצומצמת של בכירים שליוו את ארונו של המנהיג המנוח בפיונגיאנג הקפואה והמושלגת. מאז עלה קים ג'ונג און לשלטון, רי ליווה אותו בכמה מסעות שערך למחנות צבא, ובכך הפגין את תמיכת הצבא ברציפות השלטונית של משפחת קים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן