Skip to content

עקרונות לעריכת פוליסה לביטוח במקרה מחלות קשות

מה צריך שיהיה בפוליסת ביטוח לבריאות? בטיוטת העקרונות נקבע, כי חברת ביטוח תכסה בפוליסה לפחות את המחלות הבאות: סרטן, שבץ מוחי, טרשת נפוצה ומחלות לב. הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, פרופ' עודד שריג: "מדובר בצעד חשוב בהגנה לאורך זמן על מבוטחים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, פרופ' עודד שריג, פרסם טיוטת חוזר הקובעת עקרונות לעריכת פוליסה לביטוח מחלות קשות. מטרת המהלך היא להבטיח כיסוי ראוי למבוטחים.

פרופ' עודד שריג
כיסוי ראוי ומעודכן. פרופ' עודד שריג

בטיוטה נקבע, בין היתר, כי חברת ביטוח תכסה בפוליסה לביטוח מחלות קשות לפחות את המחלות הבאות: סרטן, שבץ מוחי, טרשת נפוצה ומחלות לב; חברת ביטוח תגדיר מחלות בפוליסות בהתאם להגדרות רפואיות מקובלות, ותחויב לעדכן הגדרות אלו עם כל עדכון רפואי, לפחות אחת לחמש שנים או כשתגלה צורך לעדכון, לדוגמה בעקבות יישוב תביעה.

נספח עם דוגמאות

לטיוטה מצורף נספח הכולל דוגמאות לליקויים בהגדרות של מחלות המכוסות בפוליסות המשווקות כיום. לגבי כל הגדרה, מוצגת הבעייתיות הקיימת בה והשינויים הנדרשים בה, כך שתעניק כיסוי ביטוחי ראוי.

החוזר יחליף את ההוראות וההגדרות שפרסם הממונה בשנת 2003. שינוי זה יגביר את אחריות חברות הביטוח לגבי טיב הכיסוי המוצע בפוליסות. במקביל ימשיך הממונה לפקח על פעילות חברות הביטוח ולדרוש, בעת הצורך, שינויים בהגדרות.

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, פרופ' עודד שריג: "מדובר בצעד חשוב בהגנה לאורך זמן על מבוטחים. החוזר החדש נועד להבטיח כי פוליסות מחלות קשות יכללו כיסוי ראוי, שיתעדכן בהתאם להתפתחות הרפואה עם השנים".

טיוטת החוזר מופיעה באתר האינטרנט של אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון בכתובת:

 http://ozar.mof.gov.il/hon/2001/general/t_hozrim.asp?a#t2012-51
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן