Skip to content

ראש העיר המשגשגת הוא…חתול

מתברר כי תושבי טלקיטנה, שבחרו חתול טוב מזג לעמוד בראש עירם, דווקא נהנים מהפופולאריות שלו ומהתיירים הבאים לצפות בו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ראש העיר סטאבס. התיירים סקרנים לבקר (מקור תמונה: עמוד הפייסבוק של סטאבס)

טלקיטנה שבאלסקה היא עיירה מיוחדת. מעין עיירת ספר שקסמה לא התפוגג, סמוך מאוד לבסיסו של הר מקינלי. עיירה שבתיה הציוריים ממוקמים בלב אזור שופע נהרות ואגמים, חיות בר והרבה שלווה. העיירה בת 900 התושבים שימשה גם כהשראה לסידרת הטלוויזיה המצליחה "חשיפה לצפון", שעסקה בחיי קהילה הממוקמת באיזורי הספר של אלסקה ובאופי המיוחד שהתגבש בה. אבל לטלקיטנה יש ייחוד נוסף, שדומה כי אין כמעט לשום יישוב אחר: ראש העיר שלה הוא חתול.

הכירו נא את ראש העיר סטאבס. פרוותו המטופחת למשעי וציפורניו העשויות פילסו לו את הדרך לפוליטיקה האלסקנית כבר לפני 15 שנה, זמן לא רב לאחר שנולד. מתברר כי באותה תקופה לא רוו תושבי טלקיטנה נחת מהמועמדים בני האנוש שהתמודדו על התפקיד והחליטו למחות בדרך מקורית משלהם. כמה מהם החתימו תושבים על טפסים שצידדו במועמדות המחאה של החתול הצעיר סטאבס. ותאמינו או לא, אבל הוא נבחר על ידי רוב התושבים.

על אף שמשרת ראש העיר בעיירה כה קטנה נחשבת בעיקרה כתפקיד טקסי, סטאבס זוכה לפופולאריות אמיתית. לאחר שנבחר לתפקידו והידיעה על כך פורסמה בכלי התקשורת, הפכה טלקיטנה ליעד תיירותי עבור המבקרים באלסקה. התושבים דווקא מרוצים מכך שהחתול עב-הזנב מקדם את התיירות. בחנות הכלבו, בה מסתובב סטאבס, מבקרים מדי יום תריסרי תיירים, הבאים במיוחד כדי לראות דווקא אותו.

סטאבס מכהן בתפקידו כבר 15 שנה. זוהי תקופה ארוכה מאוד במונחים פוליטיים, וסביר להניח שהקדנציה הארוכה שלו, כמו גם החיבה הרבה שרוחשים לו בוחריו, היא מושא לקנאתם של לא מעט פוליטיקאים הולכים על שתיים.

 

1 Comment

  1. דן
    17 ביולי 2012 @ 8:39

    אתה מסתכל סביב ואתה אומר לעצמך,וואלה רעיון לא רע

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן