Skip to content

הצעת חוק: התיישנות בתביעות עקב מחלה או תאונה תתחיל ממועד גיבוש הנכות

כיום מתחיל מניין ההתיישנות ממועד התאונה והוא שלוש שנים • עובדה המונעת מנכים רבים להגיש תביעה נגד חברות הביטוח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תורחב תקופת ההתיישנות על תביעות בשל נכות שנגרמה כתוצאה ממחלה או תאונה, כך שתחילת המניין של ההתיישנות תהיה ממועד גיבוש הנכות ולא ממועד התאונה, כפי שנהוג כיום. כך עולה מהצעת חוק שהוגשה על ידי ח"כ מאיר שיטרית ("קדימה").

בהצעה, שנוסחה בסיועה של עו"ד כרמית טל, המתמחה במיצוי זכויות נכים מול חברות הביטוח, נאמר כי נכים רבים מאבדים כיום את זכאותם בגלל המצב המשפטי הקיים המגביל את תקופת ההתיישנות על תביעותיהם.

מדברי ההסבר להצעת החוק עולה, כי בהתאם לסעיף 31 לחוק חוזה הביטוח, התשמ"א–1981, תקופת ההתיישנות של תביעה לתשלום תגמולי ביטוח היא שלוש שנים לאחר קרות מקרה הביטוח.

כאשר מקרה הביטוח הוא תאונה או מחלה והתביעה היא בשל נכות שקרתה עקב אחד מאירועים אלו, לעתים חולפת תקופה ארוכה ממועד התרחשות התאונה או גילוי המחלה ועד למועד גיבוש הנכות. במקרים רבים, עילת התביעה עלולה להתיישן עוד בטרם התגבשה התביעה. ההצעה כאמור באה לפתור מצב זה כאשר היא מגדירה את מועד גיבוש הנכות כנקודת ההתחלה של מניין ההתיישנות.

עוד קובעת הצעת החוק, כי החוק יחול גם במקרה שחוזה הביטוח נכרת טרם תחילתו של חוק זה, אם עילת התביעה טרם התיישנה ביום התחילה לפי נוסח החוק המוצע.

* הידיעה פורסמה ב"פוליסה" – עיתון הביטוח, הפנסיה והפיננסים, ביום ב', ה-16 ביולי [email protected]
.
התמונה באדיבות: http://www.freedigitalphotos.net

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן