Skip to content

במעריב בוחנים חיזוק המהדורה הדיגיטלית וצימצום המודפסת

נבדקים שיתופי פעולה עם עיתונים אחרים ונוקטים צעדי התייעלות: צמצום משמעותי בכוח האדם, הפסקת פעילות הדפוס המסחרי, ובחינת האפשרות למכור את המקרקעין בבת ים, שעליו ממוקם בית הדפוס. העיתון נמצא במצב של אי ודאות בדבר יכולתו לעמוד בהתחייבויותיו ואין ודאות באשר לזמינות מקורות מימון נוספים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דירקטוריון מעריב הנחה את הנהלת העיתון לערוך בחינה מקיפה להכנת תכנית עסקית, שבבסיסה בחינת שיתופי פעולה וסינרגיות עם עיתונים אחרים (בכפוף לאישור הרשות להגבלים עסקיים) ופיתוח וחיזוק מהותי של מהדורה דיגיטלית של העיתון, תוך צמצום היקפי הפעילות המודפסת, וכי תכנית שכזו תובא בפני דירקטוריון מעריב בתוך מספר שבועות. כך דיווחו היום מעריב ודיסקונט השקעות לבורסה.

בית מעריב (צילמה: שרית פרקול)
נוקטים צעדי התייעלות. בית מעריב (צילמה: שרית פרקול)

בדיווח של מעריב נמסר גם שהעיתון נוקט צעדי התייעלות, הכוללים, בין היתר, צמצום משמעותי בכוח האדם, הפסקת פעילות הדפוס המסחרית, שאינה קשורה לפעילות העיתון היומי, ומהלכים נוספים להקטנת הוצאות.

עוד נמסר, כי דירקטוריון מעריב הנחה את הנהלת החברה לבחון העמדה למכירה של מקרקעי מעריב בבת-ים, עליהם ממוקם בית הדפוס של העיתון, ולשם כך, להביא בפניו תכנית באשר לפעילות הדפוס העתידית של העיתון.

לנוכח כל האמור אישר דירקטוריון מעריב את משיכת כל היתרה בסך 15 מיליון שקל – מעבר לסך של 10 מיליון שקל שמשך מעריב עד כה – מתוך הלוואה של 25 מיליון שקל מדסק"ש. על אף קבלת יתרת ההלוואה האמורה ויישום צעדי ההתייעלות המתוארים לעיל, בדוחות הכספיים של מעריב לשנת 2011 ולרבעון הראשון של שנת 2012 נכללת הפנית תשומת לב, על ידי רואה החשבון המבקר של מעריב, לכך שקיימת אי ודאות בדבר יכולת החברה לעמוד בהתחייבויות ולכך שקיימים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומו של מעריב כעסק חי. בהקשר זה ציינה חברת מעריב, כי בתקופה הקרובה יידרשו לה מקורות כספיים נוספים למימון פעילות שוטפת, מעבר להלוואה הנזכרת לעיל, וכי אין ודאות באשר לזמינותם של מקורות מימון נוספים כאמור.

עוד נמסר בדיווח האמור של חברת מעריב, כי תבחן את השפעת מצבה והעניינים כמתואר לעיל על דוחותיה הכספיים לרבעון השני של שנת 2012, ובמסגרת זו היא עלולה להידרש, בין היתר, להפחתת ערך של מוניטין ורכוש קבוע שלה.

במקרה שמעריב תרשום הפחתת ערך כאמור, תרשום דסק"ש הפסד בגין חלקה באותה הפחתה. בהקשר למקרה כאמור, דסק"ש בוחנת אם תרשום הפסד גם בגין החלק מאותה הפחתה המיוחס לזכויות שאינן מקנות שליטה (וככל שיירשם – האם יירשם במסגרת רווח והפסד או קרנות הון), וכן עלולה דסק"ש להידרש להפחתת יתרת השקעתה במעריב.

מעריב היא חברה בת של דסק"ש המוחזקת על ידי דסק"ש בשיעור של כ-66%.

הודעה לעובדי מעריב, בעקבות החלטת הדירקטוריון
הודעה לעובדי מעריב, בעקבות החלטת הדירקטוריון
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן