Skip to content

נדחו שלוש הצעות אי-אמון בנושא המצב הכלכלי-חברתי והשוויון בנטל

ח"כ ר'אלב מג'אדלה (העבודה): "אסור שאדם ייקח את חייו בידיו, אבל אתם לא השארתם לאנשים ברירה. הבאתם את האנשים לייאוש. צריך לשנות את המדיניות הכושלת שלכם ולהתאים אותה לחברה שלנו". השר גלעד ארדן: "מי שאומר שמדינת ישראל היא מקום שנורא ואיום לחיות בו – מעיד על מי שאומר שהוא מונע מאינטרס פוליטי או שלא רואה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מליאת הכנסת דחתה שלוש הצעות אי אמון שהגישו סיעות האופוזיציה בנושאי המצב הכלכלי-חברתי והחלת השוויון בנטל בגיוס.

הצעת סיעות העבודה ומרצ עסקה ב"אזלת ידה של ממשלת נתניהו בתחום המדיני, חברתי וכלכלי". ח"כ ר'אלב מג'אדלה הציג את נימוקי סיעתו ואמר לשר גלעד ארדן, נציג הממשלה: "אסור שאדם ייקח את חייו בידיו, אבל אתם לא השארתם לאנשים ברירה. הבאתם את האנשים לייאוש. צריך לשנות את המדיניות הכושלת שלכם ולהתאים אותה לחברה שלנו".

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ תע"ל) נימק את הצעת סיעתו, שכותרתה היתה "נטל השוויון או שוויון בנטל?" – ואמר: "אין להתנות זכויות בעמידה בחובות. אם הנטל הוא תשלום מסים, רוב האזרחים הערבים עומדים בכך, אך אם הנטל הוא השתתפות בצבא, שהתפקיד העיקרי שלו הוא כיבוש, אף אחד לא יכול מבחינה מוסרית לדרוש מאיתנו להשתתף בנטל. אנחנו בני העם הפלסטייני ואף אחד לא יכול לדרוש שנירה בערבים". עוד אמר "'העליהום' האחרון על החרדים והערבים הוא תוצאה של ניגוח ערב בחירות. הערבים שותפים בנטל בכך שהמדינה הוקמה על אדמותיהם שנגזלו".

מוחמד ברכה
ישראל צריכה 1,000 שנה כדי לפצות אותנו על כובד הנטל שהושת עלינו. מוחמד ברכה

מוחמד ברכה (חד"ש) נימק את הצעת אי האמון של סיעתו, שעסקה ב"כשלון הממשלה בתחום המדיני, החברתי והכלכלי".  משה סילמן הוא אתה ואני. על אירוע כזה ממשלות נפלו מכוח ההמונים וכוח המחאה. על דבר כזה הממשלה מתפטרת ולא מחפשת תמרונים איך לצלוח את התקופה. הממשלה מנציחה את המצוקה ונותנת לבעלי ההון והטייקונים את כל ההטבות". בהתייחס לנושא השוויון בנטל אמר, כי "מדינת ישראל צריכה 1,000 שנה כדי לפצות אותנו על כובד הנטל שהושת עלינו מקום המדינה ועד היום. אנחנו לא מקבלים את המשוואה, ששער הכניסה לאזרחות הוא באמצעות השירות בצבא".

השר גלעד ארדן (הליכוד) השיב מטעם הממשלה להצעות אי האמון: "דברי השנאה שהושמעו כאן אינם במקומם. אני מסכים עם חלק מהדברים, אבל צריך להתמקד בעתיד. זכותה של הממשלה והכנסת לקבוע באופן דמוקרטי באילו חובות יש לשאת כשותפות בנטל".

בהתייחסו למצב הכלכלי-חברתי אמר, כי "מכאן ועד לומר שמדינת ישראל היא מקום שנורא ואיום לחיות בו – מעיד על מי שאומר, שהוא מונע מאינטרס פוליטי או שלא רואה מה שקורה מסביבנו. מדינת ישראל על כל ההוצאות שלה, היא פלא כלכלי". השר ארדן מנה את פעילויות הממשלה לשיפור המצב הכלכלי חברתי ביניהן: טיפולי שיניים חינם לילדים, הרפורמה בסלולר, חוק חינוך חובה חינם מגיל 3 ועוד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן