Skip to content

עוד תארים לתל אביב: יעד לחובבי ארכיטקטורה ויעד טיול נבחר

תל אביב נבחרה על ידי מגזין התיירות החשוב קונדה נסט טרוולר בין עשר הערים המובילות לחובבי ארכיטקטורה ובאתר הסאבלטים הפופולרי איירביאנבי, היא ניצבת במקום השני ברשימת עשרת יעדי הטיול הנבחרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

רשימת הזכיות והדירוגים המכובדים של העיר תל אביב-יפו ממשיכה להתעדכן. השבוע זכתה תל אביב במקום השני ברשימת עשרת יעדי הטיול הנבחרים לשנת 2012 של אתר הסאבלטים (השכרת חדרים בדירות) האוסטרלי Airbnb, אחרי לונדון, ולפני סידני וברצלונה. בנוסף, נכללה העיר ברשימת עשרת הערים הטובות ביותר לאוהבי ארכיטקטורה של אתר הטיולים CondeNastTraveler.com. וכך נכתב באתר: "תל אביב מוכרת על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמי, ומכילה בתוכה 4,000 בניינים מעוצבים, שרבים מהם נבנו בשנות ה-30 וה-40 של המאה הקודמת. כדי לאכלס את זרם המהגרים היהודים שנמלטו מאירופה, נבנו בעיר מבני באוהאוס גרמניים בסגנון מודרני אשר מתאימים לאקלים הים התיכוני של עיר השוכנת ליד הים".

ראש העירייה רון חולדאי מסר: "מייסדי העיר תל-אביב-יפו, השאירו ברשותנו אוצר בלום של 4000 מבנים בסגנון הבאוהאוס והסגנון הבינלאומי. בזכותם יכולנו לבוא בדרישה ולקבל את ההכרה של אתר מורשת בינלאומי. צעד זה היה כרוך במאמץ ובהשקעה גדולה, ותהליך השימור עדיין נמצא בעיצומו".

ככר ביאליק עם בית העיריה הישן. אוצר בלום של מבנים. צילום שרית פרקול
ככר ביאליק עם בית העיריה הישן. אוצר בלום של מבנים. צילום שרית פרקול

תארים אלו מצטרף לרשימה ארוכה של תארים מכובדים בהם זכתה העיר בדירוגים של מגזינים בין לאומיים. לפני כשבועיים הכריז מגזין "מונוקל" על ראש העירייה, רון חולדאי, כאחד "מעשרת ראשי הערים החכמים"; לפני כחודש הכליל Yahoo! Travel את החופים העירונים "גורדון" ו"פרישמן" ברשימת "עשרת החופים האורבניים הנהדרים"; לפני כחודש וחצי זכתה תל אביב יפו במקום החמישי ברשימת עשר הערים המתויירות ביותר באזור המזרח התיכון ואפריקה של חברת מאסטר קארד העולמית. בחודש ינואר השנה זכתה העיר בתחרות gaycities כיעד התיירות הגאה הטוב ביותר בעולם, תוך שהיא גורפת 43% מקולות המצביעים. עוד השנה, הכריז מגזין תיירות בריטי בשם "Travelers Digest" על תל אביב-יפו כאחת מעשר הערים שבהן הגברים והנשים הכי יפים בעולם.

תארים נוספים שגרפה העיר: בירת ה"קול" במזרח התיכון (ניו יורק טיימס); אחת מ-50 הערים הגלובליות (פוריין פוליסי); אחת מהערים הצומחות בעולם (פורבס); אחת מהערים המזנקות של המאה ה21 (ניוזוויק); אחת משלוש הערים החמות בתיירות (לונלי פלנט); אחת מעשר ערי החוף הטובות בעולם (נשיונל ג'יאוגרפיק), אחת מחמש הערים היצירתיות בעולם (globe and mail).

כתובות האתרים:
http://www.cntraveler.com/daily-traveler/2012/06/cities-architecture-design-lovers-photos?mbid=nl_daily_traveler#slide=3

http://www.cookmyway.com.au/article/293/www.airbnb.com

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן