Skip to content

דרמה באיטליה: מלך הגבינה האיטלקי נעצר בחשד לקשרים עם המאפיה

מנדארה נחשדת בכך שבנוסף על הקשרים עם הקאמורה הנפוליטאנית, גם הונתה צרכנים כשמכרה להם מוצרים נחותים באריזות יוקרתיות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מנדארה נעצר על ידי הקראביניירי. חשד להונאת צרכנים ולקשרים עם הקאמורה (מקור תמונה: משטרת איטליה)

משטרת איטליה עצרה היום את ג'וזפה מנדארה, העומד בראש יצרנית גבינת המוצרלה בפאלו הגדולה ביותר באיטליה, והחרים נכסים בבעלותו בשווי של 100 מיליון יורו, בחשד שפעל בשיתוף פעולה עם ארגוני הפשיעה המאורגנת.

לטענת המשטרה מנדארה – שפעם כינה את עצמו בשידור טלוויזיה "ארמאני של המוצרלה" – וכן תאגיד מנדארה שבבעלותו, נשלטו על ידי משפחת קאסאלסי הידועה לשמצה, הנחשבת לאחת הפעילות ביותר בקאמורה, היא המאפיה הנפוליטאנית.

קבוצת מנדארה היא היצואנית הגדולה ביותר של גבית בפאלו מוצרלה ויש לה רשת חנויות משלה ברחבי אירופה, ביפן ובארצות הברית. היא מצויה בבעלות קונסורציום הענק גרופו אליוואל, ובשנת 2010 אמר מנדארה עצמו כי החברה מפיקה 78 אלף גבינות ביממה.

גושי גבינת מוצרלה המבוססת על חלב בפאלו. המשטרה האיטלקית חושדת שהחלב שממנו הופקה הגבינה עורבב עם חבל פרה רגיל וזול יותר (מקור תמונה: ויקיפדיה).

המשטרה אישרה בהודעה פומבית, כי מנדארה ואנשי צוותו אכן שרויים כעת במעצר. נודע כי החקירה כוללת חשדות בעבירות של הונאת צרכנים, לאחר שהתגלה כי החברה ערבבה חלב פרה עם חלב בפאלו, הנחשב כאיכותי ויקר יותר, והציגה את הגבינה שנוצרה מתערובת סוגי החלב הללו כגבינת יוקרה המבוססת על חלב בפאלו בלבד. חשד נוסף מייחס לחברה מסחר בחומרים רעילים, לאחר שנחשף כי החברה הוציאה לשווקים שתי טונות של גבינות מוצרלה בפאלו, שזוהמו בשברי חרס של מכונה שנשברה בתהליך הייצור.

"תפסנו את כל החברה", הצהיר פאולו די נאפולי, קצין משטרה מהזרוע להגנת הסביבה של משטרת הקראביניירי האיטלקית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן