Skip to content

מאות אימיילים נשלחו לשר התיירות בקריאה לשמור על החופים

תוך מספר שעות נשלחו יותר מ-830 אימיילים ועדיין ממשיכים להשלח ברגעים אלו, לסטס מיסז'ניקוב, שר התיירות, בקריאה לשמור על החופים פתוחים. זאת בנוסף למאות תגובות הגודשות את דף הפייסבוק של השר בשל החלטתו להגיש ערר כנגד תיקון לחוק החופים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מחאה למען החופים, לקראת ההצבעה (צילום: דן בר דוב)
מחאה למען החופים, לקראת ההצבעה (צילום: דן בר דוב)

שר התיירות, ח"כ סטס מיסז'ניקוב, החליט ביום שני השבוע להגיש ערר נגד תמיכתם של חברי ועדת השרים לענייני חקיקה, שתמכו בתיקון לחוק החופים בראשית השבוע. מיסז'ניקוב הינו חבר בוועדת השרים, אך לטענת הפורום הישראלי לשמירה על החופים, לא נכח בהצבעה שנערכה ביום ראשון והחליט להגיש ערר, ללא נימוקים והסברים.

שר התיירות סטס מיסז'ניקוב. הקרב על הבנייה בחופים. צילום ששון תירם
שר התיירות סטס מיסז'ניקוב. הקרב על הבנייה בחופים. צילום ששון תירם

הכנסת אמורה הייתה לתמוך ביום רביעי בתמיכת הממשלה בתיקון לחוק  בקריאה טרומית. אם מיסז'ניקוב לא יחזור בו מהגשת הערר, תידחה ההצעה לתיקון חוק החופים היום ותעבור לקריאה טרומית רק במושב הבא של הכנסת שייפתח בעוד כשלושה חודשים.

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן עשה מאמץ גדול לשכנע את חבריו השרים לתמוך בתיקון לחוק, תוך שהוא מציין את 18 חברי הכנסת מסיעות הבית, שתמכו בתיקון לחוק וכן את מאות המכתבים שהגיעו בשבוע האחרון לשולחנו ולשולחנם של השרים מאזרחים הקוראים לאמץ את התיקון לחוק ולמנוע בכך את הקמתם של פרויקטים נדל"ניים עצומים על חופי הארץ והשתלטות עליהם מצד גורמים בעלי עניין.

ירדן שני רוקמן, רכזת הפורום הישראלי לשמירה על החופים אומרת בתגובה, כי "תיירות וחופים פתוחים תומכים אחד בשני ולא מנוגדים. במיוחד תיירות פנים, אשר מספקת תעסוקה לאנשים רבים ברחבי הארץ ומאפשרת לכלל הציבור לנפוש במחירים שווים לכל נפש ואף בחינם". לדבריה, "תיירות צריכה להשתלב יחד עם שמירה קפדנית על אוצרות הטבע הלאומיים שלנו, אחרת לא נוכל להוות אבן שואבת לתיירים" מדגישה שני רוקמן.

רק 50 קילומטרים חוף נותרו

צפריר גידרון, רכז ים וחופים ב"צלול" אומר כי 50 ק"מ חופי הים שנשארו לנו משרתים נאמנה את כלל אזרחי ישראל, ובעיקר את חסרי האמצעים כדוגמת עולי חבר העמים, חרדים ומשפחות ממצב סוציו אקונומי נמוך, שהים מהווה עבורם אלטרנטיבה מצוינת לנפוש בקיץ עם משפחותיהם. "במי פוגע השר מיסז'ניקוב? בציבור הנאמן שבחר בליברמן ובישראל ביתנו", מדגיש גידרון.

כאמור, חוק הסביבה החופית שנחקק בשנת 2004, קובע כי החל מרגע חקיקתו בלבד, כל בנייה בסביבה חופית עד למרחק 300 מטרים מקו החוף, תתאפשר רק לאחר אישור הוועדה לשמירת הסביבה החופית (הולחו"ף) ותוך הבטחת מעבר חופשי של הציבור אל החוף ולאורך החוף.

הצעת התיקון לחוק, שאושרה ביום ראשון 15.7.12 בוועדת השרים לחקיקה, קובעת כי עשרות רבות של תכניות בנייה על קו החוף שאושרו לפני שנת 2004 אך טרם מומשו – ייבחנו מחדש ע"י ועדות התכנון ולא תאושר להן בנייה אוטומטית על קו החוף, שתחסום בפני הציבור הרחב את הנגישות לשטחי חוף המעטים שנותרו במדינה.

לא ניתן היה לקבל תגובה מהשר מיסז'ניקוב הערב. ככל הידוע מתקיימים בשעה זו דיונים בנסיון לפתור את המחלוקת. בעבר טען המשרד כי  מתן אפשרות לביטול תוכניות תיירות שכבר אושרו כחוק, יהווה מכשול מהותי בקידום ובפיתוח התיירות החופית בישראל.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן