Skip to content

מעתה עבירות אלימות במשפחה יידונו בדלתיים סגורות

אושר חוק פומביות הדיון באשר לעבירות אלימות במשפחה. יוזמת החוק, ח"כ נינו אבסדזה: "השמירה על פרטיותן של המתלוננות תעודד נשים להתלונן ולשבור את מעגל האלימות. החוק הזה הוגש בשם כל הנשים הללו, שעודן חוששות להתלונן"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אתמול אושר חוק פומביות הדיון באשר לעבירות אלימות במשפחה, חוק הקובע כי עבירות אלימות במשפחה יידונו בדלתיים סגורות, אלא אם כן שופט יחליט אחרת. החוק הועלה ביוזמתן של חברות הכנסת נינו אבסדזה (קדימה), יו"ר מר"צ זהבה גלאון, יו"ר העבודה שלי יחימוביץ', ח"כ מירי רגב (ליכוד) וח"כ עינת וילף (עצמאות).

ח"כ אבסדזה (צילום: אתר הכנסת)
נולד מצורך אמתי. ח"כ אבסדזה (צילום: אתר הכנסת)

יוזמת החוק, ח"כ נינו אבסדזה, אמרה היום: "החוק הזה נולד מצורך אמיתי, של נשים שהתלוננו על אלימות במשפחה ומצאו עצמן מעידות על מערכת היחסים האינטימית, על האלימות וההשפלה שספגו, בפני בית משפט מלא בחברים וקרובי משפחה. זהותן הייתה גלויה לכל, וכולם היו מעורבים במשפט, כאשר מדובר פעמים רבות בחוויות שגם כך קשה להן לחשוף בפני בית המשפט, קל וחומר בפני כל עם ישראל. השמירה על פרטיותן של המתלוננות תעודד נשים להתלונן ולשבור את מעגל האלימות. החוק הזה הוגש בשם כל הנשים הללו, שעודן חוששות להתלונן, ואני מברכת על כניסתו לספר החוקים."

יוזמת נוספת של החוק היא יו"ר מר"צ ח"כ זהבה גלאון: "הצעת החוק באה להבטיח לאותן נשים אמיצות, שחוו עבירות אלימות והחליטו להתלונן ולהאבק על חירותן, שהן תוכלנה ליהנות מחיסיון ולא יחששו שזהותן תחשף תוך כדי ההליך המשפטי נגד הגורם המכה. ההצעה עשויה להיות נקודת אור בכל שלבי המשפט הכרוכים ממילא בסבל רב למתלוננות".

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', הוסיפה, שגם היא בין יוזמות החוק: "למרבה הצער נשים שהן קורבנות אלימות מתביישות בכך כאילו זו הייתה אשמתן. הדלתיים הסגורות יקלו עליהן מאוד ויאפשרו להן להתלונן ולמצות הליכים בלי חשש." כמו כן אמרה ח"כ מירי רגב כי: "עלינו לעשות הכל כדי למנוע אלימות במשפחה ולאפשר חיים בכבוד ובביטחה לכל אחד מבני המשפחה. אין לי ספק כי אם ייערכו הדיונים על אלימות במשפחה בדלתיים סגורות יותר ויותר נשים, גברים וילדים שמרגישים מאויימים יפנו לגורמים המתאימים על מנת לקבל סיוע. תיקון זה לחוק יאפשר להם חיים בכבוד."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן