Skip to content

יחימוביץ' מציעה לנתניהו בחירות ב-27 בנובמבר: "ממשלה בראשותי כבר תרכיב תקציב חדש"

"טעית, גררת אותנו לתקופה עלובה ובזוייה, אתה יודע שאין לך שום אפשרות להכרעה אמיתית בשום עניין", פנתה יחימוביץ', במסיבת העיתונאים, לראש הממשלה. "התקציב שאתה מתכנן בעבורנו הוא תקציב קטסטרופלי, מפלג ומפורר, שמוביל את החברה הישראלית למקומות שאסור לנו להיות בהם. מעמד הביניים נגרס ונשחק והחלש ניגף מאחור – בעוד העשיר שועט קדימה ומתעשר עוד ועוד. […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

27 בנובמבר – זהו תאריך הבחירות שמציעה יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', במסיבת עיתונאים מיוחדת שקיימה הבוקר בכנסת. יחימוביץ איתגרה במסיבת העיתונאים את ראש הממשלה נתניהו: "אחרי הבחירות, ממשלה בראשותי כבר תרכיב תקציב חדש, שיהיה בו תיקון וריפוי. קדימה אינה קיימת יותר. הבחירות יוקדמו והמאבק יהיה בין מפלגת העבודה בראשותי לבין הליכוד בראשות נתניהו – וזה יהיה מאבק בין פוליטיקה של 'ספינים' והישרדות, לבין פוליטיקה שהיא רק מכשיר וכלי למימוש דרך דרך והשקפת עולם".

יחימוביץ: "קרקס פוליטי דוחה במיוחד". (צילום: ציפי מנשה)
יחימוביץ: "קרקס פוליטי דוחה במיוחד". (צילום: ציפי מנשה)

יחימוביץ' כינתה את ממשלת האחדות, קצרת הימים, "קרקס פוליטי דוחה במיוחד, שנמשך לצערי יותר מחודשיים. בקרקסים", המשיכה יו"ר מפלגת העבודה, "יש אלמנט בידורי – אבל לא היה שום דבר משעשע בקרקס המתמשך הזה. היה בזה רק בוז וקלון למערכת הפוליטית כולה. היינו עדים לשבירת כל שיא אפשרי של אופורטוניזם פוליטי ולפוליטיקה קטנה של תרגילים פוליטיים ושל חבירה פוליטית שלא היה בה שום טעם אידאולוגי. ראשיתה בחטא וסופה בחטא".

לדברי ח"כ יחימוביץ', הסיטואציה הזאת סיכנה את החברה הישראלית, כי היא גרמה לאובדן אמון נוסף במערכת הפוליטית. "אחרי כל ההכפשות וההשמצות, הפוליטיקה היא המיצוי האמיתי של הדמוקרטיה. לא היה בתולדות הפוליטייקה הישראלית אירוע כה מגוחך וכה מבזה למערכת. הפארסה הזאת, אסור שתימשך".

אחר כך כיוונה יו"ר "העבודה" את חיציה היישר לעברו של בנימין נתניהו. "לראש הממשלה, בנימין נתניהו, יש חזון", אמרה. "לחזון קוראים בנימין נתניהו – ובזה מתרכזים כל מעשיו. אנחנו מסתכלים על מעשיו, במיוחד בחודשים האחרונים, ואנחנו רואים בפועל הישרדות בכל מחיר. היעדר חזון מוחלט והיעדר דרך: לא דרך חברתית כלכלית, לא דרך מדינית, לא דרך אזרחית. אנחנו עדים לאוסף החלטות, התנהגויות וספינים, שכל תפקידם הוא לא לדאוג לאזרחי המדינה, אלא לדאוג לאזרח נתניהו. מגיע לנו יותר מזה.

"אני פונה אליך, אדוני ראש הממשלה ואומרת לך: ביבי, בוא לבחירות", אמרה יחימוביץ'. "זה הדבר הצודק, הנכון, הראוי וזה הדבר שמגיע לאזרחי מדינת ישראל. היינו אמורים ללכת לבחירות בחמישה בספטמבר. בוא לבחירות על הנושאים המעסיקים את החברה הישראלית ועל הנושאים הערכיים שהציבור זכאי ללכת עליהם לקלפי ולהכריע בהם בצורה נקיה, בלי העננה המכוערת של הספינים, ה'פוטו-אופים', שהבאת עלינו בחודשים האחרונים. טעית, גררת אותנו לתקופה עלובה ובזויה, אתה יודע שאין לך שום אפשרות להכרעה אמיתית בשום עניין. התקציב שאתה מתכנן בעבורנו הוא תקציב קטסטרופלי, מפלג ומפורר, שמוביל את החברה הישראלית למקומות שאסור לנו להיות בהם. מעמד הביניים נגרס ונשחק והחלש ניגף מאחור – בעוד העשיר שועט קדימה ומתעשר עוד ועוד, על חשבון החברה הישראלית ובשיתוף פעולה מלא של ראש הממשלה נתניהו. אני קוראת לך, ביבי בוא לבחירות".

בפיו של יו"ר "ישראל ביתנו", שר החוץ אביגדור ליברמן, היה הבוקר מסר שונה. "אנחנו ממש לא בדרך החוצה מהממשלה. מי שמדבר על פרישה – ברור שמה שמעניין אותו זה הפלת הממשלה", אמר בתכנית גלי צה"ל, "בוקר טוב ישראל", עם גולן יוכפז.

ליברמן: "בכל מקרה נצביע בממשלה ובכנסת נגד מתווה יעלון". (צילום: יוסי זמיר)
ליברמן: "בכל מקרה נצביע בממשלה ובכנסת נגד מתווה יעלון". (צילום: יוסי זמיר)

"מי שבאמת דואג לגיוס חייב לתמוך בהצעה של ישראל ביתנו", אמר ליברמן. "גם אם ההצעה לא תעבור, השאלה היא סדר העדיפויות. גם אם לא יתקבל שום חוק באוגוסט, אנחנו צריכים למנוע חוק גרוע. בכל מקרה, נצביע בממשלה ובכנסת נגד מתווה יעלון. הוא ייתן אפשרות להמשיך את מה שהיה".

בהתייחס לקריאת אנשי "מאהל הפראיירים" להתפטר מהממשלה, אמר ליברמן: "חלקם אנשי יחימוביץ' שלא רוצים לגייס את החרדים והערבים, אלא להפיל את הממשלה".

ובינתיים, בליכוד מתכוונים להעלות להצבעה עד סוף החודש חוק שמבוסס על המתווה של השר משה יעלון. שעל פי המתווה הזה תתאפשר דחיית גיוס עד גיל 26, ולא יוגדרו סנקציות אישיות למי שלא יתגייס. בישראל ביתנו יעלו היום להצבעה בכנסת את חוק הגיוס, שעל-פיו תהיה חובת גיוס לכל ישראלי בגיל 18, כולל הערבים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן