Skip to content

טעימת יין משתלמת ומושלמת

הזדמנות נהדרת לחובבים מנוסים ולאלו המתחילים את דרכם בין כוסות היין: ללמוד, להשתלם ולהשכיל רבות באמצעות טעימת יין מעשית וחד-פעמית • מבחר יינות מתיישנים של יקבי רמת הגולן מול יינות הייבוא של דרך היין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לעיתים נדירות מזדמן לחובבי יין לטעום מבחר יינות איכותיים מהארץ ומהעולם ובמחיר משתלם. לזכרו של מבקר היין בדימוס של עיתון הארץ, דניאל רוגוב ז"ל, נערכת אחת לשנה טעימת "מהפכות נפגשות", בו מקישות כוסיות משובחות של יינות יקבי רמת הגולן את הטובים שביינות היבואן שקד (רשת חנויות דרך היין).

מהפכות נפגשות - יקבי רמת הגולן VS דרך היין
מהפכות נפגשות - יקבי רמת הגולן VS דרך היין

רוגוב כתב בזמנו: "מהפכת היין בישראל נבעה משני אירועים: הראשון היה הקמת יקבי רמת הגולן בשנת 1983, והשני התרחש בשנת 1993, כשהאחים שקד פתחו את הסניף הראשון של דרך היין ונהפכו לסוחרי היין הרציניים הראשונים במדינה".

כעת ומדי שנה, חובבי היין מוזמנים למפגש משכר בו שני הגופים המוזכרים לעיל מוציאים את מיטב אמרכלותם, המהווה הזדמנות כבירה להשוות ביין יינות ייבוא ליינות רמת הגולן. זו חוויה נהדרת לחובבים מנוסים ולאלו המתחילים את דרכם בין כוסות היין: ללמוד, להשתלם ולהשכיל רבות באמצעות טעימת יין מעשית, כיוון שהמארגנים דאגו להתאים את הטעימות. כלומר, על כל יין ישראלי מרמת הגולן, נמצא מקביל לו בהרכב זנים או בציר יין מהעולם. בהחלט מחווה מרתקת לנסות ולהשוות בין הבשומות והטעמים השונים – ולהחליט, כל אחת ואחד לעצמו/ה, מה הוא/היא מעדיפ/ה.

ההתאמה שבטעימה

מצד ימין: היינות הישראליים של יקבי רמת הגולן;
מצד שמאל: בני-דודם המקבילים מן העולם, ייבוא של חברת שקד.

ירדן, קצרין, שרדונה 2006

Domaine Bouchard Pere & Fils, Meursault Les Clous 2006

ירדן, פינו נואר 2002

Domaine des Héritiers, Louis Jadot, Beaune Clos des Coucheaux, Premier Cru 2002

ירדן, מרלו 2003

,Château Belair, St. Emilion, Premier Grand Cru Classe B 2006

ירדן, סירה 2004

Guigal, Cote Rôtie, Brune et Blonde 2005

ירדן, קברנה סוביניון 2001, מגנום

Hardy's, Thomas Hardy, Cabernet Sauvignon 2001

ירדן, קצרין 2000, דאבל מגנום

Chateau Leoville Poyferre, St. Julien, Double Magnum 1999

ירדן, הייטסוויין 2005

Dr. Loosen, Riesling, Eiswein, Blauschiefer 2007

.
אם כן, למה הטעימה מושלמת ומשתלמת?

ראשית, יש לשבח את איכות היינות המוצעים. הכותב דאג לטעום מראש, ולוודא כי כל אחד מהיינות ראויים להיכלל בספר דברי היין. לאחר מכן, הנדירות של רוב הבקבוקים המתיישנים שברשימה לעיל, אשר בסבירות גבוהה לא נמכרים באף חנות בארץ.

לבסוף, המחיר !

כן, לטעום 14 יינות נהדרים באיכותם ובמחיר סמלי של 95 שקל, מתוכם 35 שקל זיכוי לרכישת יינות מן הטעימה, הוא בהחלט הזדמנות שלא תסולא באף טיפת יין.

אירוע הטעימה יתקיים ביום חמישי, 26 ביולי, 2012, בסניף דרך היין ברחוב החשמונאים 93, תל-אביב. הסבב הראשון יתקיים בין השעות 20:00–18:00, לא תותר כניסה אחרי 18.30, והסבב השני יתקיים בין השעות 20:30-22:30, לא תותר כניסה אחרי 21.00.

גם אם אתם חדורי ניסיון בעולם היין, או עשיתם רק צעד ראשון בלהבין את ההבדל בין קברנה סוביניון לכוסית בירה, בהחלט לא כדאי לוותר על הזדמנות הטעימה החד-פעמית.

ההרשמה באמצעות כרטיס אשראי בטלפון: 03-5619263, http://www.wineroute.co.il.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן