Skip to content

דרמה בראלי דקר: היום השישי לתחרות בוטל

תקציר הימים האחרונים בדרום אמריקה: אלוף לשעבר מודח בשל התנהגות בלתי ספורטיבית, מעבר מ-50 מעלות צלזיוס לסופת שלגים, ולקינוח: ביטול היום השישי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תקציר הימים האחרונים בדרום אמריקה: אלוף לשעבר מודח בשל התנהגות בלתי ספורטיבית, מעבר מ-50 מעלות צלזיוס לסופת שלגים, ולקינוח: ביטול היום השישי 

מאת דני בר

ביום הרביעי (4/1) למירוץ הראלי דקר בדרום אמריקה גמעו המתחרים 750 ק"מ בין סן חואן לצ'ילסיטו, מהם 326 ק"מ תחרותיים. ביום החמישי התחרו מצ'ילסיטו לפיאמבלה על פני מרחק 177 ק"מ של בוץ, גשם וחולות, והוסיפו גם 246 ק"מ מנהלתיים.

מארגני התחרות החליטו על ביטול יום התחרות השישי עקב מזג אויר סוער במעבר הרי האנדים לצ'ילה – המדינה השנייה בה נערכת התחרות. וכך, מחום של 50 מעלות צלזיוס ביום חמישי, עברו המתחרים למזג אוויר מושלג וקפוא במסלול המייגע של ראלי דאקר. לפיכך, כל המתחרים על ציודם נעו היום בשיירה מנהלתית לעבר נקודת ההתחלה הבאה, מעבר לפסגות האנדים – קפיאפו שבמדבר אטקמה, צ'ילה.

לאחר 5 ימי תחרות מפרכים נותרו: 117 מכוניות מתוך 171 שהתחילו את המירוץ, 120 אופנועים (מתוכם 53 מתוצרת KTM) מתוך 185 שיצאו לדרך, 18 טרקטורונים מתוך 33 שפתחו וכן 63 משאיות (בהן 23 צוותים הולנדיים, כולל השניים המובילים) מתוך 76 שיצאו לדרך.

צוות המשאיות שזכה אשתקד, בראשות אדוארד ניקולייב הרוסי, הודח מהתחרות ביום הרביעי בגין התנהגות לא ספורטיבית.

זוכה העבר אל-עטיה ממשיך לשקוע בצרות ולא מצליח להדביק את האחרים עם ההאמר החדש שלו. צוות ההאמר של אל-עטיה לא קיבל את המכולה עם חלקי החילוף והצמיגים החשובים להמשך המירוץ, ומקווה שבעיית המשלוח תיפתר בהקדם.

הישראלים היימן וסגל ממשיכים במסע המפרך ומתקדמים בדירוג הכללי. כעת נמצאים השניים במקום 42 המכובד לצוות של "פרייבטירס" (פרטיים ללא "גב" של אחת מענקיות הרכב), אולם בפער של 6 שעות ו-9 דקות מהצוות המוביל במרוץ.

דירוג לאחר 5 ימי תחרות:
אופנועים: פיליפ דפרה מוביל. אחריו מרק קומה בפיגור של 9:51 דקות. הלדר רודריגז במקום השלישי עם 48 דקות הפרש מדפרה. לופז קונטרדו הצ'ילאני במקום הרביעי דקה אחריו ולפני הגיעו למגרש הביתי שלו. יש לציין שמתוך העשיריה הראשונה, 6 אופנועים הם של KTM האוסטרית, כולל השניים המוליכים כעת את הרשימה.

מכוניות: פטרהנסל מוביל ואחריו הולוצ'יץ' עם 4:18 דק' הפרש. צמודים אליהם חואן רומה הספרדי, רובי גורדון האמריקאי וגיניאל דה-וילייר הדרום אפריקאי, שנמצא במקום החמישי רק עם 21 דקות הפרש מהמוביל. בהחלט קרב מתוח. אל עטיה הקטארי ירד למקום השמיני בשלב זה עם הפרש של 50 דק' בינו לבין המוביל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן