Skip to content

צה"ל: שורת הקלות בסגר לרגל חג הרמדאן

צה"ל החל מהיום בשורת צעדים המקלים על האוכלוסייה הפלסטינית, כחלק מהמדיניות לשיפור מרקם החיים בשטחים. במת"ק בית לחם נבנתה תשתית למעבר מאסיבי של מתפללים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הקלות במעברים בחודש הרמדאן (צילום: דובר צה"ל)
הקלות במעברים בחודש הרמדאן (צילום: דובר צה"ל)

לקראת חג הרמדאן המוסלמי, שמתחיל היום (שישי), הורה הרמטכ"ל בני גנץ על מספר צעדים המקלים את הסגר המופעל על האוכלוסייה הפלסטינית בשטחים. גנץ הגיש לשר הביטחון את המלצותיו למספר צעדים מקלים והאחרון אישר זאת. לרגל החג, תותר כניסה של פלסטינים תושבי השטחים, בני 35 עד 40, בהיתר מיוחד לתפילות בהר הבית, ומגיל 40 ומעלה (נשואים עם ילדים) – ללא היתרים כלל.

מכסת הפלסטינים המאושרת לכניסה להר הבית בכל ימי החג תעמוד על סך כולל של 5,000 נפשות. מדובר לא רק בתפילות יום שישי, אלא גם לתפילות "לילת אל-קדר", בהר הבית. ניתנו היתרים לביקורי משפחות בישראל לקרובים מדרגה ראשונה, ושניה (בני דודים וכו') כולל נלווים עד גיל 16. הוארכו שעות הפעילות של המעברים בג'נין ובעוטף ירושלים. במת"ק בית לחם נבנתה תשתית ראויה למעבר מאסיבי של מתפללים במעבר רחל, בכניסה הדרומית לירושלים.

הוקצתה מכסת אישורי יציאה לחו"ל דרך נמל תעופה בן גוריון, בהיקף של 200 אישורים. אוכלוסיית האח"מים (VIP) ואנשי העסקים הבכירים (BMC) ברשות הפלסטינית תהנה בחודש זה מהקלות משמעותיות, הכוללות יציאה בהיתר מיוחד לחו"ל דרך נתב"ג.

קישוטים לכבוד הרמדאן ברובע המוסלמי בירושלים (צילום: אבי דרור, ויקימדיה)
קישוטים לכבוד הרמדאן ברובע המוסלמי בירושלים (צילום: אבי דרור, ויקימדיה)

הוקצתה מכסה בת 500 רישיונות לכניסה ממעבר אלנבי לביקורים בשטחים. שעות הפעילות במעברי ריחן וג'אלמה  יורחבו עד חצות כל יום. תותר תנועה של תושבי הכפרים סואחרה ושיח' סעד, ש"נכלאו" בין הגדרות לאחר הקמת גדר הביטחון, במעברים שנבנו לשם כך, לתפילות ימי שישי באזור מגוריהם.

צה"ל יתגבר בכוח אדם את מסוף אלנבי. בשל החום הכבד הורה הרמטכ"ל להעמיד במקום צוות רפואי בכוננות ולחלק לבאים שתייה קלה. מסוף אלנבי יישאר פתוח ברציפות בלילה שבין רביעי הבא וחמישי, שאז צפויה להתגבר תנועת המבקרים.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף איתן דנגוט, עדכן את בכירי הרשות הפלסטינית על שורת ההקלות והמחוות לרגל החג. כמו כן, ביצעו קציני המנהל האזרחי הסברה לאוכלוסייה הפלסטינית ואף תידרכו את כלל הכוחות הפועלים בשטח על אודות מועדי החג ומנהגיו, לרבות הפצה של דפי הסברה. החיילים הונחו להפגין התחשבות יתרה בתושבים, ובכלל זאת להימנע ככל האפשר מאכילה, שתייה ועישון בפרהסיה מול הפלסטינים, בעיקר בנקודות המעברים.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן