Skip to content

שוחררו בני ערובה אירופים שנחטפו במאלי

שלושה עובדי סיוע אירופים שוחררו אתמול במאלי, לאחר שנחטפו על ידי ארגון אסלאמי הקשור לאל-קאעידה. השלושה שוחררו בעסקה שתמורתה קיבל הארגון לידיו שלושה מפעיליו. הארגון האסלאמי, המכונה עצמו "התנועה לאחדות ולג'יהאד באפריקה המערבית" (MUJAO), טוען כי קיבל תמורת השלושה גם כופר נפש בסך 15 מיליון אירו. שלושת בני הערובה הם אנריקה גוניאלונס ואיינוה פרננדז והאיטלקיה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מפת צפון ומערב אפריקה. השטח המתוחם בקו ירוק מסמן את אזורי הפעילות של הארגונים המסונפים לאל-קאעידה במערב היבשת (מקור תמונה: ויקיפדיה).

שלושה עובדי סיוע אירופים שוחררו אתמול במאלי, לאחר שנחטפו על ידי ארגון אסלאמי הקשור לאל-קאעידה. השלושה שוחררו בעסקה שתמורתה קיבל הארגון לידיו שלושה מפעיליו.

הארגון האסלאמי, המכונה עצמו "התנועה לאחדות ולג'יהאד באפריקה המערבית" (MUJAO), טוען כי קיבל תמורת השלושה גם כופר נפש בסך 15 מיליון אירו.

שלושת בני הערובה הם אנריקה גוניאלונס ואיינוה פרננדז והאיטלקיה רוסלה אורו. השלושה הגיעו ביום חמישי לנמל התעופה של העיר אוגאגדוגו, בירתה של בורקינה פאסו הסמוכה, כשהם נראים עייפים אך בתחושת רווחה ניכרת לעין. קציני מודיעין מספרד ומאיטלה ליוו אותם לשני מטוסים שלקחו אותם לארצותיהם.

אורו נחתה ברומא אתמול בלילה. משפחתה המתינה לה בשדה התעופה, ואליה הצטרף ראש ממשלת איטליה, מריו מונטי. היא סיפרה כי מצבה טוב והודתה לכל מי שעמל על שחרורה מהשבי. "התייחסו אלי יפה, הגם שחששתי כמה פעמים", אמרה עם נחיתתה, והוסיפה שהיא מקווה לשוב במהרה לעבודתה באפריקה.

ארגון MUJAO – המכריז על עצמו כשלוחה של ארגון אל-קאעידה במדינות המגרב – נטל אחריות על חטיפת שלושת עובדי הסיוע באוקטובר 2011, ואתמול הודיע על שחרורם. MUJAO מחזיק בעיר מאו שבמדינת מאלי, ואילו ארגון אסלאמי קיצוני אחר, אנסאר דיין, כבש לא מכבר את העיר העתיקה טימבוקטו. אנשי אנסאר דיין כבר מפעילים בטימבוקטו את כללי האכיפה הנוקשים של האסלאם הקיצוני – הצלפה פומבית בזוגות בלתי-נשואים במעשנים ובשותי אלכוהול והריסת אתרי מורשת שבקיומם הם רואים ביטוי של עבודת אלילים.

שני הארגונים האסלאמיים הצהירו על קשריהם לארגון אל-קאעידה במגרב (AQIM), ובכך הגבירו את החשש במערב כי מאלי הופכת למקלט בטוח עבור קבוצות מוסלמיות קיצוניות, בדומה לאפגניסטן ולסומליה. AQIM ביצעה בשנים האחרונות התקפות מזויינות על מטרות שונות במדינות שבהן היא פועלת, חטפה אזרחים זרים והייתה מעורבת בהברחות סמים ובסחר בבני אדם במדינות הסהל. כרגע, מחזיקה AQIM בשישה בני ערובה צרפתיים – שני גיאולוגים שהחטפו בצפון מאלי בנובמבר וארבעה שנחטפו בספטמבר 2010 בניז'ר.  בידי אנסא דיין יש בני ערובה נוספים שנלכדו במהלך ההסתערות על טימבוקטו. המדובר באזרחים משוודיה, מהולנד ומדרום אפריקה.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן