Skip to content

12 הרוגים וכ-50 פצועים מירי באולם קולנוע בקולוראדו

רוצח חמוש מכף רגל עד ראש פתח הבוקר באש במהלך הקרנת בכורה של סרט באטמן החדש. ראש הממשלה שלח בשבת איגרת לנשיא ארה"ב ומסר תנחומים: "אנחנו מכירים היטב את הכאב ואת האובדן שאתם חווים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אביר אפל
אביר אפל

דובר המשטרה, פרנק פאניה, אמר לרשת CNN, שהחשוד בירי בתוך אולם הקולנוע סמוך לעיר דנוור במדינת קולורדו, ג'יימס הולמס, בן 24, לבש שכפ"ץ ונעצר במגרש חניה סמוך לבית הקולנוע. הולמס נכנס ביום שישי בבוקר, חבוש במסיכת גז, להקרנת הבכורה של הסרט "עלייתו של האביר האפל" והחל לירות לכל עבר.

"הוא לא התנגד. הוא לא נאבק," אמר פאניה. על גופו נמצאו רובה ואקדח, ורובה נוסף נמצא באולם, כולם נרכשו באורח חוקי. לדברי פאניה, הרוצח פעל לבדו. 12 הרוגים וכ-50 פצועים מהירי נמנו באולם הקולנוע, במהלך הקרנת בכורה של סרט באטמן החדש.

מהומה פרצה בעת ההקרנה, כאשר החלו היריות, כחצי שעה אחרי תחילת הסרט. "ראינו אנשים מתרוצצים בצרחות," אמר עד ראייה. רבים מהצופים האמינו שצלילי הירי הם חלק מהירי בסרט.

לדברי עדי ראיה, הרוצח בעט בדלת חירום והטיל לתוך האולם החשוך רימון עשן בטרם פתח באש. עד אחר סיפר שהרוצח לבש מסיכת גז ואחרי שהטיל את רימון העשן החל לנוע באולם ולירות באנשים באקראי. עשרה אנשים נהרגו בתוך האולם והאחרים מתו בבתי חולים.

הרשויות פינו גם את בית מגוריו של הרוצח לאחר שהוא טען שבדירתו מצויים חומרי נפץ. עשרה אנשים נהרגו בתוך האולם והאחרים מתו בבתי חולים.

כתבנו צבי זינגר מוסר, כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שלח היום (שבת) איגרת לנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בה הביע תנחומים בשמו ובשם כל עם ישראל, למשפחות הרוגי התקפת הטרור, בבכורת הסרט "עלייתו של האביר האפל" בעיירה אורורה בקולורדו. בהתקפה זו נהרגו 12 בני אדם.

"כל ישראל עומדת לצד העם האמריקני בעודו מתאבל על הטרגדיה הנוראית הזו, שגבתה את חייהם של אנשים כה רבים. אנחנו מכירים היטב את הכאב ואת האובדן שאתם חווים", כתב נתניהו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן