Skip to content

הכול בגלל עגבניית שרי

אנדרו בן ה-3 נחנק מעגבניית שרי. צוות מד"א שהציל את חייו זכה לביקור תודה של הילד והוריו. במד"א קוראים לכלל הציבור לעבור קורס החייאה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אנדרו גרייב בן ה-3 ניצל ממוות כשליבו נדם, לאחר שעגבניית שרי נתקעה בגרונו. לפני כחודשיים שהה אנדרו בביתו עם בני משפחתו, אכל עגבניית שרי וזו החליקה לפתע לתוך קנה הנשימה שלו ונתקעה שם. הוריו שהבחינו במתרחש, הבהילו אותו במהירות על כפיהם לתחנת מד"א חיפה הסמוכה לביתם, שם התקבלו על ידי צוותי פרמדיקים וחובשים שהיו בכוננות בתחנה.

אנדרו גרייב עם צוות מד"א שהציל את חייו (צילום: עומרי שטיין)
שב להודות לצוות מד"א לאחר שהצילו את חייו. אנדרו גרייב (על השולחן) עם הצוות (צילום: עומרי שטיין)

מג"ר ארז גלר, הפרמדיק המפקח המרחבי, ששהה באותה העת בתחנה מספר, כי אנדרו נמצא כשהוא מחוסר הכרה, ללא נשימה וללא דופק. "ביצענו בו פעולות החייאה ממושכות ומתקדמות, שכללו מתן תרופות לווריד, החדרת צינור לקנה הנשימה וביצוע עיסויי חזה ממושכים שהצליחו להשיב לו דופק עצמוני". בתום פעולות ההחייאה הוא פונה במצב קשה לביה"ח רמב"ם, שם הצליח הצוות הרפואי לשלוף את עגבניית השרי מגרונו.

בתום האשפוז, שוחרר לביתו כשהוא חש בטוב וללא שום פגיעה מוחית וגופנית, והחליט שהוא רוצה להודות לצוות מד"א שהציל את חייו. בליווי הוריו הגיע לתחנת מד"א חיפה, שם התרגש לפגוש ולשוחח עם הפרמדיקים שהצילו את חייו ואף העניק להם שי אישי.

תמ"ג שמעון ביטון, מנהל מד"א כרמל, שיבח את הצוות על הטיפול המקצועי והזמין את אנדרו כשיגדל להתנדב במד"א ולהציל חיים. "אין ספק כי פעולות ההחייאה המוקדמות, המבוצעות סמוך לרגע התמוטטות, הן אלו שמצילות חיים. אנו קוראים לכלל הציבור לעבור קורסי החייאה במד"א מכיוון שכל שנייה היא זו שתקבע אם החולה ישרוד".

1 Comment

  1. אנה פנה
    22 ביולי 2012 @ 11:49

    שלום למד"א, משרד הבריאות, ואולי גם פיקוד העורף
    הרי לכם אתגר מקדם צרות:
    צוותים מטעמכם יעבירו קורסי החייאה לתושבים באמצעות הרשויות המקומיות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן