Skip to content

מלך האשאנטי השני העניק גלימה וכסא מלכות לנשיא פרס

מלך האשאנטי לא הגיע למשכן הנשיא בידיים ריקות וביקש להעניק מתנה מלכותית מיוחדת לאות הכבוד שהוא רוחש לנשיא. המלך הלביש את הנשיא בגלימת מלך מסורתית עטורה בסמלים של מזל, שגשוג וכבוד אפריקניים והעניק לו כיסא מלך מעץ מהגוני עליו רקוע בכסף קיפוד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה, שמעון פרס, ערך הבוקר פגישת עבודה עם מלך האשאנטי ה-II, אוטומפו אוסיי טוטו, המקיים בימים אלה ביקור היסטורי ראשון בישראל. ממלכת האשאנטי הינה ממלכה של הקבוצה האתנית הגדולה ביותר בגאנה, הכוללת 12 מיליון נתינים הסרים למרות המלך ולמוצא פיו.

המלך הגיע כשהוא עוטה לגופו גלימה צבעונית מסורתית, ענוד כולו מכף רגל ועד ראש בתכשיטי זהב ענקיים מסורתיים, כולל  שרביט וכתר כשהוא מלווה בפמליה ססגונית של יועצי המלך הלבושים בגלימות, אוחזים במטות ושרביטי זהב ומכסים על המלך בשמשיות ענק צבעוניות. יצוין כי המלך הינו בוגר אוניברסיטת קיימברידג', דובר אנגלית רהוטה.

מלך האשאנטי והנשיא פרס: "שת"פ כלכלי בין ישראל לגאנה". (צילום: עמוס בן גרשום.לע"מ)
מלך האשאנטי והנשיא פרס: "שת"פ כלכלי בין ישראל לגאנה". (צילום: עמוס בן גרשום.לע"מ)

בפתח הפגישה אמר הנשיא למלך האשאנטי: "הוד מעלתך, אני שמח לראות אותך פה בירושלים.  כבוד הוא לי ולמדינתי לארח אותך כאן בישראל ולהמשיך את הקשרים והיחסים ההדוקים בין גאנה לישראל.  עבורנו גאנה אינה רק מדינה אלא חברה, ובשבילי אישית מדובר בחברות של שנים רבות. גאנה היא  מקום עם אנשים מיוחדים, טובי לב, העובדים בחריצות למען ארצם. אני רוצה להדגיש כי ישראל תשמח לחלוק מהידע שברשותה ולסייע לגאנה במגוון תחומים ובראשם תחומי טכנולוגיות המים, החקלאות, החינוך, הרפואה  והתשתיות."

הנשיא המשיך ואמר, כי "עבורנו, גאנה אינה עניין עסקי אלא תיקון של ההיסטוריה. אפריקה מתחילה להשתקם מההיסטוריה הקשה שחוותה וברור לי כי  עד שכל מדינות אפריקה יזכו בעצמאות וכבוד, לא ישרור שלום אמיתי באפריקה".

מלך ונשיא בגלימות מלך - סמל למזל ושגשוג. (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
מלך ונשיא בגלימות מלך - סמל למזל ושגשוג. (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

מלך האשאנטי הודה לנשיא על האירוח ופתח את דבריו בהבעת צער על הפיגוע הקשה בנמל התעופה בבורגס: "אני רוצה להבטיח לך כי אנו עם מדינת ישראל ועם משפחות הנרצחים ברוחנו ואנו מרגישים את כאבכם בעקבות אירוע טרגי זה.  אני יודע כי אתה איש שלום, זוהי תקוותך ואתה אכן פועל לרבות להשגתו".

המלך אוטומפו אוסיי טוטו סיפר, כי "גאנה הינה מדינה מובילה בפיתוח וצמיחה באפריקה. בשנה החולפת חוותה גאנה 14.6% צמיחה, זאת בשל כך שהתחלנו להפיק נפט אשר עשוי להניב הכנסות גבוהות בעתיד. אנו נהנים מיציבות כלכלית אשר מהווה קרקע פורייה להשקעות ישראלים. הגעתי לישראל על מנת לפתח ולבחון שיתופי פעולה כלכליים בין ישראל לגאנה, בעיקר בתחומי טכנולוגיות המים, תשתיות, רפואה ותקשורת. יחסי ישראל גאנה הולכים ומתהדקים ואני בטוח כי באמצעות הגברת ההשקעות הישראליות ושיתופי הפעולה הכלכליים נוכל ללמוד מכם רבות".

מלך גאנה הדגיש, כי ישראל מבחינת גאנה היא אי של הצלחה וקידמה, מדינה שיש ללמוד מאנשיה ועל כן גאנה פותחת את שעריה וקוראת לאנשי עסקים ישראלים להשקיע בגאנה וליהנות מפירות הצמיחה הכלכלית ומיחסי חברות וידידות עמוקים.

מלך האשאנטי לא הגיע למשכן הנשיא בידיים ריקות וביקש להעניק לנשיא מתנה מלכותית מיוחדת בשל הכבוד שהוא רוחש לו. המלך הלביש את הנשיא בגלימת מלך מסורתית עטורה בסמלים של מזל, שגשוג וכבוד אפריקניים והעניק לו כיסא מלך מעץ מהגוני עליו רקוע בכסף קיפוד, סמל של מזל ושגשוג באפריקה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן