Skip to content

נכה צה"ל הצית עצמו ביהוד

צוות מגן דוד אדום דיווח כי מפעי פונה לבית חולים תל השומר עם 80 אחוז כוויות על גופו, כשהוא מורדם ומונשם. מצבו קשה. נכי צה"ל נמצאים כבר חודשיים במאבק נגד אגף השיקום במשרד הביטחון במאבק על זכויות שנשללו מהם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עקיבא מפעי, 47, נכה צה"ל על כיסא גלגלים, הצית עצמו ליד תחנת דלק סמוך לאיזור התעשייה ביהוד. חייל שעבר שם הבחין באיש כשהוא בוער, ניסה לכבות את האש והזעיק עזרה. צוות מגן דוד אדום שהגיע לזירה דיווח כי הוא פונה לבית חולים שיבא בתל השומר עם 80 אחוז כוויות על גופו, כשהוא מורדם ומונשם. מצבו קשה, גם בשל הרקע הרפואי שלו, והרופאים נלחמים על חייו.

עובדי התחנה אמרו כי האיש הגיע עם מיכל בנזין, שפך על עצמו והצית. הוא נמצא על הרצפה כשכיסא הגלגלים לצדו. אחיו סיפר כי האיש הסתבך בחובות וכי הושפע ממעשהו של משה סילמן. הוא אמנם קיבל כספים מאגף השיקום, אך התהליך היה ארוך ומתיש והוא נקלע לחובות ואיים בעבר להתאבד.

מפיעי נפצע כשהיה בן 23 בעת שירותו הצבאי, עבר שיקום והתנדב למג"ב. בהמשך עבר אירוע מוחי. הוא טופל גם על ידי שירותי הרווחה, גם דרך ביטוח לאומי וגם דרך הצבא ומונה לו אפוטרופוס על ידי בית המשפט בשל היקלעותו לחובות.

מאז הצית סילמן את עצמו בהפגנת המחאה בשבת לפני שבוע, נעשו שלושה נסיונות נוספים של הצתה עצמית.

מחאת נכי צה"ל בת"א (צילום: שרית פרקול)
מחאת נכי צה"ל בת"א. המאהל בשדרות שאול המלך (צילום: שרית פרקול)

נכי צה"ל נמצאים כבר חודשיים במאבק נגד אגף השיקום במשרד הביטחון על זכויות שנשללו מהנכים. הם טוענים כי מסרבים להיפגש אתם. יו"ר ארגון נכי צה"ל מר חיים בר, קרא לנכים לא לנקוט בצעדי יאוש. עשרות נכי צה"ל הפגינו ביום חמישי בת"א במחאה על פגיעה מתמשכת בקצבאות הנכות ובזכויותיהן הסוציאליות על ידי משרד הביטחון ואגף השיקום. בר טען בעבר, שהקו המתלהם של קבוצות שוליות לא מבטא – לא את דעתם של כלל נכי מערכת הביטחון ולא של הארגון המייצג אותם. למרות "הקו המתלהם" נמסר ממשרד הביטחון בתגובה, כי במהלך השבועות האחרונים מתקיימת הדברות אינטנסיבית בין הנהלת משרד הביטחון ואגף השיקום לבין ארגון נכי צה"ל והעומד בראשו.

הפגנת הנכים בת"א. טוב למות בעד ארצנו (צילום: ציפי מנשה)
הפגנת הנכים בת"א. טוב למות בעד ארצנו... (צילום: ציפי מנשה)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן