Skip to content

בת 17 נאשמת שחשפה בטוויטר את שמות תוקפיה

סוואנה דיטריך בת ה-17 נאנסה לאחר שאיבדה את הכרתה במסיבה. תוקפיה זכו לעסקת טיעון האוסרת על פרסום שמם. דיטריך, שפרסמה את השמות, הודיעה כי היא מוכנה לשלם את המחיר בגין הפרת העיסקה ולשבת בכלא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שמות עברייני המין נשארים חסויים, אבל אני אזרק לכלא. סוואנה דיטריך (מקור תמונה: טוויטר).

משפט הוא עניין סבוך. לא אחת ולא שתיים השימוש בחוק כלשונו מביא למצבים המצטיירים כאבסורדיים, או לפחות כפרדוכסליים. סוואנה דיטריך בת ה-17 לומדת את הלקח הזה בימים אלה ממש, כשהיא צפויה לעמוד לדין פלילי. האשמה: סוואנה פרסמה בחשבון הטוויטר שלה את שמותיהם של שני בני עשרה שתקפו אותה מינית. השניים והודו בתקיפה בבית המשפט והורשעו הדין. המקרה המעניין הזה שב ומעלה שאלות הקשורות בניצול המדיה החברתית במהלך הליכים משפטיים.

סוואנה דיטריך בת ה-17, תושבת לואיוויל שבקנטאקי, פרסמה את שמות הנערים לאחר שהתיסכול שלה בגין עיסקת הטיעון שהשיגו שני התוקפים עלה על גדותיו. הדיון בעניינה יתקיים ביום שלישי הבא, 30 ביולי. אם תורשע, היא עלולה לעמוד בפני קנס בגובה 500 דולר ומאסר של עד שישה חודשים.

דיטריך סיפרה כי התקיפה המינית התרחשה לאחר שאיבדה את הכרתה במסיבה בה השתתפה. התוקפים, שנכחו אף הם באותה מסיבה, אנסו אותה, צילמו את המעשים ואף הפיצו את הסרטונים ברשת בין חבריהם. דיטריך והוריה התלוננו במשטרה ונגד שני התוקפים הוגשו כתבי אישום בגין העבירות שביצעו. השניים הודו באשמות במסגרת עיסקת טיעון שפטרה אותם מפרסום פומבי של שמותיהם, ודיטריך, שחשה כי זוהי סטירה בפרצופה, חשפה את שמותיהם בטוויטר שלה. "הם אומרים שאני לא יכולה לדבר, או שיכלאו אותי", צייצה, "אז אני מצפה שיקראו את זה ויכלאו אותי. שיזדיין הצדק. הגנה על אנסים חשובה יותר מאשר עשיית צדק בלואיוויל".

בראיון לעיתון "קורייר ג'ורנל" הסבירה סוואנה שהיא מודעת היטב למשמעות מעשיה ומוכנה לשלם עליהם את המחיר. "אם איאלץ ללכת לכלא בשל עמידה על זכויותי, אעשה זאת", הודיעה, "אם הם מרגישים שהכרחי לזרוק אותי לכלא משום שדיברתי על מה שקרה לי…בניגוד לזריקת הנערים לכלא בשל מה שהם עשו לי, אז אני לא מבינה את הצדק הזה".

שאלות העדכון בטוויטר אינה עולה לדיון ציבורי בפעם הראשונה. באפריל השנה, כבר קבע שופט בניו יורק כי אין לזמן לחקירה אזרחים שעדכנו על מצבם המשפטי בחשבונות הטוויטר שלהם. אלא שבקנטאקי יתכן והפסיקה תהיה שונה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן