Skip to content

קרבות קשים מתחוללים בדמשק ובחלב, הערים הגדולות בסוריה

דיוויזיית השריון הרביעית, יחידת עילית בפיקודו של מאהר אסאד, אחי הנשיא, תוקפת את פרבר ברזה, בצפון מזרח דמשק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
לחימה בשטח בנוי
רחובות זרועים חורבן לאחר הפצצות בדמשק

כתב ה-BBC מדווח, שכוחות צבא התפרסו גם ברובע המערבי מזה בדמשק. ובחלב נמשכים הקרבות זה היום השלישי, ופעילי אופוזיציה מדווחים מהעיר על התמוטטות בניין שהותקף בפגזי שריון.

דיוויזיית השריון הרביעית, יחידת עילית בפיקודו של מאהר אסאד, אחי הנשיא, תוקפת את פרבר ברזה, בצפון מזרח דמשק. המתקפה על ברזה הבריחה מהאזור את תושביו. מסוקי קרב מפציצים את הרובע וצלפים הוצבו על גגות בתים.

המשטר מחלק את רובע קאבון בדמשק לגזרות באמצעות הצבת טנקים בכבישים והצמתים הראשיים, כדי למנוע את תנועתם החופשית של המורדים. "ההתפרסות ברובע קאבון היא כבדה מאוד" אמר דובר המורדים, והוסיף שחיילים מתרכזים גם סמוך לרובע מזה.

מוקדם יותר הציגה הטלוויזיה הממלכתית תמונות של חיילים ברובע קאבון, אחרי התקפה שהיתה כרוכה בירי תותחים, שריון ומסוקי קרב. רחובות הרובע היו ריקים וזרועים חורבן. אולם כוחות הממשלה טרם הצליחו להשיב את שליטתם בכול דמשק.

לדברי המורדים, הצבא הפיץ עלונים המזהירים אנשים לצאת מהרבעים בצפון עיר הבירה ובדרומה, לקראת הפגזה העומדת להתחיל. הם עצמם נסוגו "נסיגה טקטית" מרוח אל דין שבצפון העיר. על פי דיווחים מלבנון, עשירי דמשק בורחים עתה לכיוון לבנון, אבל רוב הסורים לא יכולים לעשות זאת והם מנסים להתרחק מאזורי הלחימה.

תושבים בחלב אמרו, כי המורדים נלחמים בכוחות הממשלה סמוך למפקדה של המודיעין במרכז העיר. ערים נוספות הנמצאות בין חלב לגבול טורקיה, ממערב לחלב, הופצצו גם הן על ידי כוחות הביטחון.

בשבת התחוללו קרבות קשים ברובע סלאח א דין, הרובע המרכזי בחלב. לוחמי צבא סוריה החופשית כבשו לדבריהם את כל בנייני הממשל באזור והניפו מעליהם את דגלי המורדים. תושבי הרובע המאוכלס בצפיפות חוששים שכוחות הצבא מתרכזים לקראת התקפה מסיבית עליו.

כמו כן דווח, כי העיר דיר-אל-זור, שבמזרח המדינה, הותקפה באש ארטילרית ובירי מסוקי קרב.

כוחות המורדים טוענים שהם השתלטו הבוקר, יום ראשון, על מעבר גבול נוסף בין סוריה וטורקיה. המעברים האלה כבר נכבשו בעבר על ידי המורדים ונכבשו בחזרה על ידי הצבא הסורי.

ארגון זכויות אדם סורי מדווח, כי מאז תחילת הקרבות, לפני יותר משנה, נהרגו כ-19 אלף סורים. הנשיא הסורי, בשאר אל אסד, לא נראה מאז הפיגוע הגדול בראשי השלטון, לא בלוויות ולא לאחר מכן. בטלוויזיה הסורית הוא נראה מצולם הבוקר עם הרמטכ"ל החדש, אך אין לדעת היכן צולם ומתי.

ממשלת איטליה קוראת לאזרחיה לצאת את המדינה בגין האלימות הגוברת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן