Skip to content

הבירה תוצף ביין

לתל-אביבים כדאי לגלות את מה שהירושלים כבר מזמן גילו - בירת ישראל היא חית לילה שוצפת כוהל ומשקאות: 25,000 ליטרים של יין, 30 יקבים ו-5,000 מבקרים יבקרו בפסטיבל היין של ירושלים השנה • רק אל תשכחו את הסוודר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשנים האחרונות, מצאתי את עצמי מבלה במספר רב של פסטיבלי ואירועי יין ברחבי העולם, אך אין פסטיבל מהנה ומצליח כמו זה אשר יתקיים בעוד מספר ימים בעיר הבירה של ישראל, הלא היא, ירושלים. כן, מפתיע, הירושלמים לא רק יודעים לשתות יין יותר טוב מהתל-אביבים (למרות היותי תל-אביבי בלב ובנשמה), הם גם יודעים לבחור ולזהות מהו יין טוב יותר.

פסטיבל היין במוזיאון ירושלים, צילום: יח"צ
פסטיבל היין במוזיאון ירושלים, צילום: יח"צ

פסטיבל "חגיגת יין ישראלי" יערך בפעם התשיעית בעונג רב, וללא הלחות התל-אביבית, אלא עם בריזה קרירה ונעימה במיוחד. עושר ומבחר עצום של יינות ישראליים, גבינות ומוזיקת ג'אז חיה יענגו את גן הפסלים של מוזיאון ישראל הירושלמי בסוף השבוע שבין 30 ביולי ל-2 באוגוסט, 2012, בין השעות 19:00-23:30. חשוב לציין, כי זהו פסטיבל היין הגדול בישראל המיועד לקהל הרחב, המארח מדי שנה אלפי מבקרים מכל רחבי הארץ.

כל אורח יקבל עם כניסתו למתחם הפסטיבל כוס יין, אותה יוכל למלא ביין ללא הגבלה בדוכני היקבים השונים, תמורת תשלום חד פעמי של 80 שקל (המחיר כולל את הכוס עצמה). בנוסף, חנות מיוחדת שתוצב במתחם תציע את יינות הפסטיבל לרכישה במחירים מוזלים. בין היקבים המשתתפים: רמת הגולן, תשבי, אמפורה, הרי גליל, שילה, טוליפ, יפו, עגור, ארזה, פלטר, לוריא, 1848, קדש ברנע, סיידר בסטרס, מוני, הר אודם, בוטיק הגליל, צ'ילאג, תניא, בנימינה, ברקן, דלתון, צובה, גרנדה, עמק האלה, ונטורה, אור הגנוז, רקנאטי, ויתקין, הר ברכה ו-ירושלים (כמובן)…

פסטיבל היין במוזיאון ירושלים, צילום: יח"צ
פסטיבל היין במוזיאון ירושלים, צילום: יח"צ

על ניצוחו ואירגונו המופתי של האירוע אחראיות חנויות היין הירושלמיות 'אבי בן' ו'בית המשקאות של שחר' בתאום עם מוזיאון ישראל, וכבר תשע שנים חדורים במטרתם למזוג קצת שמחת עיר לבירתנו. מאז, מתאספים מדי שנה בפסטיבל היין, למעלה מ-30 יקבים ישראליים ומציגים את יינותיהם לאלפי המבקרים. בממוצע, נמזגים לאורך פסטיבל למעלה מ-25,000 ליטרים של יין. השנה יוצבו לצד היינות גם מגוון דוכנים נוספים, כמו למשל מוצרי האיכות של אוליה, הולי קקאו, גבינות משק יעקובס, שמני זית של מסיק מגל, גשור, ודוכני מזון דוכני אוכל של מסעדת פיש מראשון לציון ועוד אטרקציות נוספות. פינות ישיבה יוצבו בין הדוכנים ולמרגלות הפסלים המוארים למרחוק והאזור כולו יהפוך לפנטזיה לילית קסומה ומשכרת. לבאים לאירוע מחוץ לעיר, שתי הערות חשובות: האחת, הירושלמים הם חיות לילה לא פחות מהתל-אביבים – והם בהחלט יודעים לקרוע את הלילה ולהפיק ממנו 100% הנאה. אה כן, ועוד הערה נוספת, אל תשכחו להביא סוודר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן